57 هزار بازرسی امسال از بنگاه‌های اقتصادی استان اصفهان انجام شد


57 هزار بازرسی امسال از بنگاه‌های اقتصادی استان اصفهان انجام شد

اصفهان- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: 57 هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان در بخش‌های مختلف از ابتدای سالجاری تا کنون توسط بازرسان صنعت معدن و تجارت انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ایرج موفق روز یکشنبه در مراسم افتتاح « مرکز شبانه روزی فوریت‌های نظارت و کنترل بازار استان اصفهان » اظهار داشت: پنج هزار و ۵۰۰ پرونده در این زمینه تشکیل شده و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۶۱ نفر بازرس و هفت کارشناس در این سازمان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: حجم پرونده‌ها و شکایات مردمی در این زمینه بسیار زیاد است اما بعضی مواقع وسیله نقلیه برای پیگیری شکایات وجود ندارد و سعی کردیم با استفاده از موتور سیکلت این کارها را انجام دهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: با توجه به شرایط بودجه‌ای کشور تنها اضافه کار و هزینه ماموریت فروردین بازرسان این سازمان در سالجاری پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی مرکز شبانه روزی فوریت‌های نظارت و کنترل بازار خاطرنشان کرد: این مرکز با توجه به شرایط کنونی بازار و حساسیت‌های موجود و به تاکید استاندار اصفهان برای رسیدگی، کنترل و نظارت بیشتر بر بازار ایجاد شد.

موفق گفت: فعالیت بهتر این مرکز نیازمند اضافه شدن نیروهای تعزیرات و نیروی انتظامی است که درخواست‌هایی در این زمینه ارائه شده است.

وی اضافه کرد: سامانه ۱۲۴ در این مرکز برقرار است و گروه‌های‌ بازرسی به درخواست‌ها و شکایات به‌صورت شبانه روزی رسیدگی خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: امروز فرصتی استثنایی برای حل ریشه‌ای مشکلات کشور بوجود آمده است و امیدواریم که نظام اصولی و حساب شده‌ای مستقر شود.

سید حسن قاضی عسگر افزود: راه حل مدیریتی برای نظارت و کنترل بازار وجود دارد اما در گذشته به‌درستی به این امر توجه نشده است.

وی با بیان اینکه ما وارث مجموعه‌ای شدیم که سوء مدیریت زیادی در آن وجود دارد تصریح کرد: در گذشته با توجه به فروش نفت خیلی از سوء مدیریت‌ها با نفت پوشش داده می‌شد اما امروز این کاستی‌ها خود را نشان می‌دهد.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: باید با ایجاد زیرساخت مناسب، روش‌های نادرست گذشته را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت گفت: نباید در این موارد تنها به دریافت حقوق و مزایا توجه داشته باشیم و باید به اجر معنوی و اخروی اینگونه کارها هم توجه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار داشت: امروز شرایط خیلی سخت و جنگ اقتصادی تمام عیار در کشور وجود دارد و همه ما باید بعنوان رزمنده در این جبهه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: باید مجموعه را اصلاح کنیم و با کار تیمی به سمت منطقی کردن ساز و کارها گام برداریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: امکان مستقر کردن قاضی تعزیرات در این مرکز وجود ندارد اما آمادگی کامل برای همکاری در تمام ساعات شبانه روز برای رسیدگی به پرونده‌های این مرکز وجود دارد.

غلامرضا صالحی با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری بین سازمان صنعت معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی اصفهان افزود: قضات کشیک تعزیرات بصورت برخط ( آنلاین) کار رسیدگی به پرونده های مرکز شبانه روزی فوریت های نظارت و کنترل بازار استان اصفهان را انجام خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان صنعت معدن و تجارت و تعزیرات از لحاظ حقوق و مزایا نیاز به توجه بیشتری دارند و در این صورت با انگیزه بیشتری می توانند در این شرایط اقتصادی بر بازار نظارت کنند.

صالحی گفت: باید از محل منابع استانی و سازمان برنامه و بودجه کمکی به پرسنل شود تاثیر زیادی بدنبال خواهد داشت.

« مرکز شبانه روزی فوریت های نظارت و کنترل بازار استان اصفهان » بمنظور افزایش توان و تقویت نظارت بر فعالیت واحدهای اقتصادی روز یکشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان، مدیران کل امور مالیاتی و تعزیرات حکومتی در ساختمان شهید خرازی این سازمان افتتاح شد.

این مرکز در راستای رصد ۲۴ ساعته بازار و دریافت گزارش‌های مردمی به دستور استاندار اصفهان راه اندازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی