برگزیدگان مسابقه داستان کوتاه عاشورایی البرز معرفی شدند


برگزیدگان مسابقه داستان کوتاه عاشورایی البرز معرفی شدند

کرج - ایرنا - رییس اداره امور فراغت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اعلام نتایج فراخوان مسابقه داستان کوتاه عاشورایی استان البرز گفت : این برنامه فرهنگی مذهبی در ادامه طرح های فرهنگی اوقات فراغت در زمان شیوع کرونا اجرا شده است.

سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج به دنبال شیوع بیماری کرونا، برنامه های فرهنگی، مذهبی ، آموزشی ، مسابقات مختلف و سرگرمی برای پرکردن اوقات فراغت مردم به ویژه کودکان ، نوجوانان و جوانان و تقویت باورهای دینی در استان البرز اجرایی کرده است.

محسن موسیوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : کشف استعدادهای جوان در داستان نویسی یکی از اهداف مهم مسابقه داستان کوتاه عاشورایی بوده است که فراخوان این مسابقه در ماه های محرم و صفر امسال داده شد.

وی ادامه داد: در نتیجه تعداد زیادی اثر توسط قشرهای مختلف مردم استان البرز و شهرستان کرج به دبیرخانه جشنواره داستان کوتاه عاشورایی ارسال شد که توسط هیات داوران کشوری و استانی مورد بررسی قرار گرفت .

موسیوند بیان داشت : در این مسابقه ، داستان «پیشانی بند » به نویسندگی زهرا توقع همدانی، «گهواره» به نویسندگی ربابه سلیمانی و «هور» به نویسندگی رقیه نوروزی مراددهنده به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین چهار اثر ، « یک مشت خاک، یک مشت آب» به نویسندگی سپیده احمدی ، « پروانه های دور شمع» به نویسندگی حبیب اله عطایی فتح آباد، « فرات تشنه است» نوشته الناز خلیلی و

« قهرمانش» اثر زینب توقع همدانی شایسته تقدیر شناخته شد.

موسیوند، باتوجه به اینکه نویسندگان منتخب از گروه های سنی مختلف هستند، غیر از اهداف برگزاری این فراخوان، کشف استعداد و معرفی چند هنرمند نویسنده جوان و نوجوان، از دیگر نتایج ارزنده این فراخوان مهم بوده است.

وی گفت : برگزاری این مسابقه فتح بابی برای توجه بیش از پیش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و مجموعه مدیریت شهری کرج ، به هنرمندان حوزه ادبیات و بهره گیری از غنا و توان بالای حوزه شعر و داستان در فرهنگ سازی و ترویج اخلاقیات و ارزش های انسانی است.

وی افزود: متن داستانک های منتخب به زودی منتشر شده و همچنین فایل صوتی (پادکست) آنها تهیه و در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟