13 هزار مشعل گاز شهری و روستایی در خراسان شمالی روشن شد


13 هزار مشعل گاز شهری و روستایی در خراسان شمالی روشن شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: 13 هزار مشعل گاز در نیمه نخست امسال در مناطق شهری و روستایی این استان روشن شده است.

حسن رضا میربلوکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع اشتراک پذیری جدید صورت گرفته ۶ هزار آن شهری و هفت هزار نیز روستایی بوده است که برای آن در ۶ ماهه امسال هزار و ۵۰۰ انشعاب در مناطق مختلف استان نصب شده است.

وی از برخورداری ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۹۹/۷ درصدی روستایی استان از گاز طبیعی خبر داد و اظهار داشت: ۲۳ هزار و ۱۷۶ کیلومتر شبکه توزیع گاز در استان اجرا شده که از این آمار ۱۴ هزار و ۲۸۷ کیلومتر در بخش روستایی و هشت هزار و ۸۸۹ کیلومتر نیز در بخش شهری است.

وی افزود: در راستای کمک به مناطق کمتر برخوردار، در سال های اخیر گازرسانی به مناطق سخت گذر در برنامه کاری این شرکت قرار گرفته است و در حال حاضر شرکت گاز استان با وجود حرکت به سمت کیفی سازی خدمات، گازرسانی به روستاهای باقیمانده را وظیفه مهم خود دانسته و برای تحقق آن تلاش می کند.

وی به افزایش تعداد مشترکان گاز در استان اشاره کرد و افزود: به تبع آن افزایش میزان مصرف نیز حاصل می شود که از مردم استان درخواست داریم تا با صرفه جویی و استفاده از پوشش مناسب در فصل زمستان، امکان بهره مندی پایدار از گاز طبیعی را برای تمامی مشترکان فراهم سازند.

میربلوکی اظهار داشت: بخش صنایع در استان با ۸۱ درصد بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی و پس از آن بخش های خانگی با ۱۳ درصد و بخش حمل و نقل (CNG) با چهار درصد مصرف گاز طبیعی در رده های بعدی قرار دارند.

وی افزود: مصرف گاز در بخش خانگی در ۶ ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۷ میلیون متر مکعب افزایش داشته که دلیل عمده آن شیوع بیماری کرونا و افزایش میزان شست و شو و ضد عفونی بوده است.
وی یادآور شد: خراسان شمالی دارای ۳۲۶ هزار مشترک در بخش های صنعتی، خانگی و عمومی است که حدود ۷۳۷ مشترک آن در بخش صنعتی و عمده، از انشعاب گاز برای تولید و اشتغال بهره مندند.

میربلوکی اظهار داشت: در کنار توسعه کمی شبکه گازرسانی در استان، افزایش کیفیت خدمت رسانی و رضایتمندی مشترکان نیز به طور مستمر در دستور کار این شرکت قرار دارد و تدابیر و اقدامات لازم برای تامین ایمن و مستمر گاز در طی سال انجام شده است.

وی گفت: همچنین گاز طبیعی به عنوان منبع اصلی تامین کننده سوخت صنایع، نقش مهمی در رونق تولید استان دارد و علاوه بر این، در کاهش آلودگی محیط زیست نیز بسیار موثر است از هم استانی ها تقاضا می شود برای حمایت از اشتغال و افزایش تولید در سطح کشور، حفظ محیط زیست و استمرار پایدار جریان گاز در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

میربلوکی افزود: امسال ۳۰۰ اشتراک رایگان به اماکن مذهبی و اقشار آسیب‌پذیر استان واگذار شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شباهت عجیب "جعفر جکسون" به عمویش "مایکل جکسون"