پیکر شهید بلباسی با استقبال خودرویی وارد قائمشهر می‌شود


پیکر شهید بلباسی با استقبال خودرویی وارد قائمشهر می‌شود

ساری - ایرنا - فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قائمشهر گفت که استقبال از پیکر پاک شهید محمد بلباسی هنگام برای ورود به زادگاهش به صورت خودرویی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین علیزاده عصر سه شنبه در نشست هماهنگی تشییع پیکر این شهید زمان برگزاری مراسم استقبال خودرویی را هم حوالی ظهر فردا چهارشنبه اعلام کرد.

وی توضیح داد : مراسم استقبال از پیکر این شهید والامقام به صورت خودرویی از میدان جانبازان آغاز می شود و تا حسینیه عاشقان ثارالله ادامه دارد و در نهایت در جوار شهدای گمنام قرار می گیرد.

سرهنگ علیزاده افزود : مراسم وداع با پیکر شهید بلباسی هم چهارشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در ورزشگاه شهید وطنی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم تشییع و خاکسپاری شهید محمد بلباسی در روز پنجشنبه انجام خواهد شد، بیان کرد : مراسم تشییع هم به صورت خودرویی از حسینیه ثارالله به سمت آرامگاه سید ملال خواهد بود و در نهایت در مزار شهدا خاکسپاری می شود.

فرمانده سپاه قائمشهر در پایان از مهیا شدن ۱۰ هزار ماسک ، ۱۵ هزار شاخه گل ، پنج هزار سربند و توزیع در بین مردم در مراسم وداع و تشییع شهید محمد بلباسی در این شهرستان خبر داد.

عزب مردم قائمشهر

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری هم در این جلسه با بیان اینکه شهید مدافع حرم محمد بلباسی برای شهروندان قائمشهری عزت آفریده است، گفت: بسیار حیف بود شهید محمد بلباسی که با ایثار و فداکاری خود به درجه شهادت نائل آمده است در همان ابتدای شهادتش تشییع و خاکسپاری می شد.

آیت الله علی معلمی با بیان اینکه امروزه افراد مجاهد و رزمنده مومن یک بخش در حیات خود اثرگذاری دارند، افزود: بیشترین بخش بعد از به شهادت نائل آمدن آنها است که این قضیه هم بعد از شهادت در قضیه عاشورا و اباعبدالله حسین (ع) در تاریخ نمایان است.

وی گفت: همه مدافعان حرم از کل کشورو به خصوص استان مازندران و شهرستان قائمشهر در صحنه های دفاع از انقلاب و سازندگی کشور حاضر بوده اند.

امام جمعه قائمشهر با اعلام اینکه شهید مدافع حرم محمد بلباسی برای شهروندان قائمشهری عزت آفریده است، ادامه داد: بسیار حیف بود ایشان که با ایثار و فداکاریش به درجه شهادت نائل آمده است در همان ابتدای شهادتش تشییع و خاکسپاری می شد، هم اکنون که جنازه این شهید در حال بازگشت به وطن است یکبار دیگر رایحه ایثار، فداکاری، جهاد و شهادت در فضای شهر و استان جلوه گر می شود.

معلمی در پایان با اشاره به اینکه سوریه وعراق هدف اصلی استکبار جهانی نبوده است، گفت: هدف اصلی استکبار، شکستن روحیه مقاومت بوده است اما مدافعان حرم از مقاومت در منطقه دفاع کردند آنان در حقیقت برای استحکام مقاومت که علمدار آن جمهوری اسلامی ایران است دفاع کرده اند تا ذره ایی از خاک به دست دشمن نیافتد.

شهید محمد بلباسی متولد ۱۳۵۸ مسئول ستاد راهیان نور بود که دوستان و ارادتمندان از او به خوش اخلاقی و نیک نامی، یاد می کنند.

این شهید سرافراز اردیبهشت سال ۹۵ در خان طومان سوریه به همراه تعدادی دیگر از همرزمانش همچون کبوتر به دیدار دوست در آسمان پر پرواز گشود که بعد از پنج سال پیکر پاکش به وطن بازگشت.

از این شهید مدافع حرم محمد چهار فرزند به نام های فاطمه، حسن، مهدی و زینب به یادگار مانده است. زینب، زمانی چشم به این جهان گشود که پدر شهیدش، آسمانی شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403/ زدیم بر صف رندان و هر چه بادا باد