جهش تولید، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است


جهش تولید، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم گفت: جهش تولید، تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی است و مسوولان و مردم نباید چشم به تصمیم و رفتار کشورهای دیگر داشته باشند.

حجت الاسلام میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه افزود: نسخه رفع مشکلات کشور خارجی نیست و نباید به موضع‌گیری دیگر کشورها و رفتار آن‌ها چشم داشت.

وی ادامه داد: علاج مشکلات اقتصادی کشور توجه به امکانات و ظرفیت های داخلی است که در این راه باید بر ظرفیت مردم و به ویژه جوانان توجه کرد.

وی تصریح کرد: بیکاری یکی از مشکلات بزرگ کشور است و کلید آن، تولید داخلی است و به همین علت امسال نیز جهش تولید نامگذاری شده است.

امام جمعه قشم افزود: گرانی و بالا رفتن قیمت‌ها یک رنج بسیار بزرگ برای مردم به ویژه قشر متوسط و مستضعف جامعه است که راهکار آن برخورد با نگهداری اجناس در انبارهاست.

وی ادامه داد: قیمت مسکن، سهم بسیار بزرگی در هزینه خانواده‌ها دارد که بر قیمت اجاره‌بها نیز تاثیر منفی گذاشته است و راه حل این مشکل نیز عمل کردن به وعده ساخت مسکن است.

تارم اظهار کرد: مشکل کمبود سرمایه در کشور نیز با تکمیل طرح‌های نیمه کاره در کشور و جلوگیری از بروکراسی و ترویج جهش تولید و جلوگیری از قاچاق کالا در کشور رفع می‌شود.

وی افزود: هدایت نقدینگی به سمت تولید و اعطای به موقع مجوزها و اصلاح ساختار بودجه و ساختار بانکی برای جلوگیری از ناکارآمدی اقتصادی در کشور از سایر راه‌های برون‌رفت از مشکلات اخیر کشور به شمار می‌رود.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟