استان مرکزی در رتبه هشتم جرم سرقت در کشور قرار دارد


استان مرکزی در رتبه هشتم جرم سرقت در کشور قرار دارد

خمین - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: به ازای هر 100 هزار نفر سال گذشته به طور متوسط در کشور 873 پرونده سرقت تشکیل شد که استان مرکزی در این شاخص در جایگاه هشتم قرار دارد.

«محسن خیرمند» روز سه شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان خمین با بیان اینکه سرقت در رتبه نخست جرائم کشور قرار دارد، افزود: براساس برآوردهای صورت گرفته پیک افزایش سرقت به دلایل اقتصادی، بالارفتن قیمت مواد مخدر و فصل سرما نزدیک است.
وی اظهار داشت: ۹ درصد از سرقتهای استان در شهرستان خمین اتفاق می‌افتد و این شهرستان با تشکیل ۱۷۰ پرونده به ازای هر ۱۰ هزار نفر رتبه دوم استان مرکزی در وقوع این جرم را دارد.
خیرمند با اشاره به اینکه یک و ۲ دهم درصد سرقتها در خمین از اماکن دولتی این شهرستان است، گفت: اموال دولتی امانت ۸۰ میلیون ایرانی است و با ایجاد حفاظ و نصب دوربین می توان این نوع سرقت را کاهش داد.
وی با بیان اینکه باندهای سرقت احشام در سطح استان رصد و شناسایی می شوند، تاکید کرد: برخی سرقتها نظیر سرقت احشام در خمین کم است اما همان تعداد کم نیز باعث احساس ناامنی در جامعه می‌شود.
خیرمند در خصوص سرقت موتورسیکلت و خودرو گفت: آمار سرقت خودرو های پراید، وانت پیکان و پیکان بیشتر از سایر خودروها است و مجهز کردن این وسایل نقلیه به وسایل ایمنی ضروری است.
وی اظهار داشت: تهیه برنامه عملیاتی برای کاهش انواع سرقت در خمین ضروری است و این برنامه باید در پایان سال پایش شود.
رئیس دادگستری خمین نیز گفت: پرونده های ورودی سرقت در نیمه نخست امسال در این شهرستان با یکهزار و ۱۰۳ فقره نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ و سه دهم درصد کاهش یافته است.
«ابوالحسن شریفی» اضافه کرد: وقوع سرقت در این شهرستان سبب احساس ناامنی در جامعه شده بود و با برگزاری نشستهای پیشگیری آمار وقوع این جرم در خمین کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: سرقت از نظر فراوانی در صدر پرونده‌های کیفری دادگستری است و ۲۵ تا ۳۰ درصد پرونده‌های ورودی به حوزه کیفری دادگستری خمین سرقت است.
امام جمعه خمین نیز گفت: افزایش ایمان، اجرای درست قانون و ارائه تسهیلات و امکانات زندگی به مردم، در کاهش جرم سرقت تاثیرگذار است و شرایط زندگی مردم و تفاوت سارقان در فراوانی سرقتها باید ارزیابی شود.
حجت الاسلام «علی حسینی‌پور» افزود: برخی آسیبها و جرائم قبل از نهادینه شدن در افراد جامعه باید در نطفه نابود شوند و از ترویج آنها جلوگیری شود.
فرماندار خمین نیز گفت : پیشگیری باید جامع و چند بعدی بررسی شود و وظایف افراد حقیقی و حقوقی، کاهش اعتقادات دینی و مسائل اقتصادی و معیشتی باهم ارزیابی شوند.
«احمد طهرانی» با بیان اینکه احساس امنیت در سطح جامعه یکی از مطالبات به حق شهروندان خمین است، افزود: برخی مجازاتها بازدارنده از وقوع دوباره جرم نیستند.

خمین در جنوب استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول