کمبود اعتبار موجب عدم تکمیل اتاق سرد کشتارگاه اردستان شد


کمبود اعتبار موجب عدم تکمیل اتاق سرد کشتارگاه اردستان شد

کاشان- ایرنا- رئیس اداره دامپزشکی اردستان گفت: اتاق سرد تنها کشتارگاه این شهرستان با تاسف به دلیل کمبود اعتبار شهرداری تکمیل نشده و پیگیری‌ها ثمربخش نبوده است.

به گزارش ایرنا، سعید راعی روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران اردستان در مورد وضعیت اتاق سرد کشتارگاه مشترک این شهرستان بیان کرد: کاستی‌ها به فرمانداری اعلام شده است و به دلیل حساسیت بحث سلامت، پیگیری‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ذبح تعداد ۵۴۵ راس گوسفند، ۴۱۱ راس بز، ۷۵ راس گاو، ۶۱ نفر شتر و حذف یک راس بز، ۳۴ کبد، ۶۶ ریه، مقداری کلیه و قلب افزود: با توجه به این شرایط ۱۴۰ مورد بازرسی از کشتارگاه مشترک اردستان در ۶ ماهه سال‌جاری صورت گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی اردستان اضافه کرد: هفت مورد بازرسی در این مدت از کارخانه‌های تولید مواد خوراکی دام و طیور، ۵۷۹ مورد بازرسی از وسایل حمل محصولات دامی و چهار مورد بازدید مشترک از رستوران‌ها و طباخی‌ها نیز انجام شده است.

وی همچنین گفت: ۸۷ مورد بازرسی از قصابی‌ها در راستای رعایت بهداشت مواد غذایی و تامین سلامت مردم به عنوان خط قرمز شبکه دامپزشکی صورت گرفت که ۱۰ مورد تخلف بهداشتی مشاهده و یک پرونده به دستگاه قضایی فرستاده شد که در نهایت ۲۶ کیلوگرم گوشت ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

راعی با اشاره به وجود بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در مناطق شمال و شرق کشور اظهار داشت: خوشبختانه با آماده‌باش نیروها و اقدام‌های پیشگیرانه تا کنون هیچ موردی از ابتلا در شهرستان اردستان مشاهده نشده است.

وی افزود: ضمن هماهنگی با دستگاه‌های اداری، دهیاران، بخشداری‌ها و همکاری مرغداران در راستای پیشگیری از ورود این بیماری به شهرستان، اقدام‌های مراقبتی لازم در حال انجام است و ورود و خروج‌ طیور زیر نظارت دامپزشکی قرار دارد.

رئیس اداره دامپزشکی اردستان با اشاره به مایه‌کوبی ۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین در برابر تب برفکی در سال‌جاری بیان کرد: یک هزار و ۶۱۸ راس گاو و گوساله، یک هزار و ۳۱۱ راس گوسفند و بز به صورت رایگان‌ و با استفاده از ذخیره واکسن استان واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: افزون بر ۴۰ هزار راس دام‌ در برابر بیماری آبله، شاربن و دیگر بیماری‌های دامی در این مدت مایه‌کوبی و ۹.۵ لیتر سم رایگان برای سم‌پاشی ۹ هزار مترمربع دامداری محل نگهداری ۳۹۸ راس دام سبک و ۱۳۲ راس گاو و گوساله مصرف شده است.

راعی به ۷۴ مورد بازرسی از مرغ فروشی‌های اردستان اشاره کرد و اظهار داشت: هفت مورد تخلف بهداشتی در جریان بازرسی‌ها مشاهده و ۵۰ کیلوگرم گوشت مرغ و ماهی پس از آزمایش از چرخه مصرف خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه‌ اردستان رتبه نخست تولید مرغ گوشتی در استان اصفهان را دارد، یادآور شد: افزون بر یک‌چهارم از مجموع مرغ گوشتی تولیدی استان در این شهرستان پرورش می‌یابد.

رئیس اداره دامپزشکی اردستان اضافه کرد: بر این اساس در ۶ ماهه نخست امسال بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه گوشتی و ۲۵۰ هزار قطعه پولت (جوجه تخم‌گذار) در این شهرستان پرورش داده شده است.

به گفته وی، در نیمه نخست سال‌جاری مقدار چهار میلیون و ۵۷۰ هزار قطعه جوجه گوشتی برای مصرف خانوارها و ۲۹۹ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار برای مصرف صنعتی به کشتارگاه تحویل شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز مرغداری‌های شهرستان‌ اردستان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی گوشتی دارند و مشکلی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم نیست.

نزدیک به ۱۵۰ واحد مرغداری فعال و بیش از ۱۴۰ هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان اردستان وجود دارد.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


2 عکس شیک المیرا شریفی خارج از صدا و سیما ! / خانم مجری هنوز ممنوع التصویر است !