تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز


تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

کرج - ایرنا - روزنامه های پیام آشنا، پیام سپیدار، سپهر ایرانیان و دنیای هوادار که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده و خبرگزاری‌های ایسنا و صدا و سیما در این استان مهمترین مطالب روز شنبه 12 مهر ماه خود را به موضوع‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اختصاص دادند.

روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر شماره ۱۷۰۲ خود را به اظهارات استاندار البرز اختصاص داد و نوشت: تعطیلی پنجشنبه‌های البرز در انتظار تایید ستاد ملی کرونا.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

کشف آسیب‌پذیری خطرناک در اینستاگرام، امید به رونق گردشگری با وام ۲۰ میلیون تومانی، آزادسازی ۱۰۰ هکتار از اراضی آتشگاه کرج، پروژه تقاطع حصارک به مراحل نهایی رسید، افتتاح خط تولید فرآورده‌های مشتق از پلاسما در البرز و افزایش تعداد سفرهای روزانه مترو هشتگرد - گلشهر نیز از جمله مهمترین عناوین صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه پیام سپیدار مهمترین تیتر شماره ۱۵۱۶ خود را به اظهارات نایب رییس هیئت مدیره شرکت عمران اختصاص داد و نوشت: تسهیل فروش اقساطی به متقاضیان مسکن مهر شهر جدید هشتگرد.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

صادرات محصولات فولادی و مفتولی از قرچک به ۶ کشور، آغاز بهره‌برداری از سه واحد تولیدی در البرز و کمک شهرداری به ادارات دیگر قانونی نیست از جمله عناوین مهم صفحه نخست این روزنامه است.

این روزنامه در بخش اخبار برگزیده نیز عناوینی از جمله جانباختگان کرونا در البرز به یک هزار و ۱۸۸ نفر رسید، سرپرست فرمانداری نظرآباد منصوب شد، امسال ۲۵ هکتار به گلخانه‌های شهریار اضافه می‌شود و «اخراج؛ هدیه روز آتش‌نشان به آتش‌نشان منتقد کهریزک!» منتشر کرده است.

همچنین روزنامه سپهر ایرانیان در مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۸۷۴ خود به نقل از رییس مجلس شورای اسلامی نوشت: حفظ ارزش پول ملی، وظیفه قوه مجریه.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

نزدیک به ۳۴.۵ میلیون مبتلا تاکنون، ۱۰ هزار مسکن ارزان قیمت تحویل می‌شود، وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت از مرز هشدار هم گذشت و کنترل نرخ ارز دغدغه مهم بانک مرکزی است نیز از جمله عناوین مهم صفحه نخست این روزنامه است.

همچنین روزنامه دنیای هوادار در مهمترین تیتر شماره ۵۸۶ خود نوشت: آل‌کثیر و آل‌صود در اندیشه حذف آل‌سعود.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

«پرواز ابدی دیپلمات ورزش ایران یک ساله شد!» و «تعهد مردم یا شرح خدمات؟» از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

همچنین خبرگزاری ایسنا در گفت‌وگویی با عنوان «زباله‌های خانه را با موبایل خودتان بفروشید» به نقل از معاون خدمات شهر شهرداری کرج نوشت: در حال حاضر بیش از چهار هزار چرخ تفکیک زباله در شهر وجود دارد که با اجرای طرح کاپ به ۲۵۰ مورد کاهش پیدا می‌کند.

علی اصغر همتی با اشاره به اینکه طرح کاپ (کاهش تولید پسماند) به صورت پایلوت در منطقه سه و چهار در حال اجرا است، اظهار کرد: با اجرای این طرح شاهد تفکیک زباله‌های تولیدی شهروندان از مبداء هستیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح در فازهای مختلف در تمامی مناطق اجرایی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر شاهد تفکیک سنتی زباله‌ها از درب منازل شهروندان توسط چرخ‌های دستی هستیم.

وی با بیان اینکه اجرا طرح کاپ منجر به کاهش تعداد چرخ‌های دستی تفکیک زباله می‌شود،افزود: در حال حاضر بیش از چهار هزار چرخ تفکیک زباله در شهر وجود دارد که با اجرای این طرح به ۲۵۰ مورد کاهش پیدا می‌کند.

همتی با اشاره به اینکه برای این ۲۵۰ چرخ دستی پلاک صادر می‌شود، توضیح داد: علاوه براین، لباس فرم مخصوص در اختیار دارندگان این چرخ دستی ها قرار داده می شود تا این افراد در سطح شهر به راحتی قابل شناسایی باشند.

وی افزود: بر روی این لباس‌ها مشخصات صاحبان آنها درج می‌شود تا احتمال سوء استفاده افراد متفرقه از این طرح کاهش یابد.

این مسئول تاکید کرد: برای شهرک‌ها و مجتمع‌های بزرگ هم مخازن تفکیک زباله جا نمایی می شود تا ساکنان بتوانند زباله‌های خشک و تر خود را پس از جدا سازی در منزل، در مخازن جداگانه قرار دهند.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج با بیان اینکه برای سایر واحدهای مسکونی نیز کیسه‌های نخی با آرم مشخص طراحی شده گفت: زمانی که این کیسه‌ها پر شد، شهروندان از طریق نرم افزاری که بر روی تلفن همراه آنها نصب می‌شود، می‌توانند پسماندهای خود را به خودروهای ویژه‌ای که برای حمل زباله‌های تفکیک شده در نظر گرفته شده تحویل دهند و متناسب با ارزش زباله‌های خود مبلغی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح کاپ در کنار اینکه نقش به سزایی در کاهش میزان زباله‌هایی که هر روز در مرکز حلقه دره دفن می شود دارد، باعث زیبایی شهر می شود.

همتی افزود: با توجه به فعالیت تعداد زیادی NGO محیط زیستی به نظر می رسد طرح کاپ با استقبال شهروندان مواجه و با موفقیت اجرایی شود.

خبرگزاری صدا و سیما نیز در گفت‌وگویی با عنوان «وعده آبفا برای حل مشکل آبرسانی به مهرشهر» نوشت: شرکت آب و فاضلاب کرج وعده داد مشکل افت فشار و قطعی آب در شهرک سهرابیه مهرشهر تا چند روز آینده رفع می شود.

مدیر آبفای شهرستان کرج گفت: برای برخورداری شهروندان شهرک سهرابیه مهرشهر از آب آشامیدنی با کیفیت، دو برنامه بلند مدت و کوتاه مدت داریم.

شهرام حافظ گفت: برنامه کوتاه مدت شامل احیای چاه آب موجود با تعویض لوله های قدیمی و ترمیم شبکه آبرسانی است که تا ۳ روز آینده انجام خواهد شد.

وی افزود: برنامه بلند مدت ما، شامل به روز رسانی شبکه آب رسانی منطقه و تامین آب شهرک با تامین اعتبار و امکانات لازم و کمک از شبکه آبرسانی دیگر مناطق است که در مدت کمتر از ۱۰ ماه این امر محقق خواهد شد و شهروندان در فصل گرم آینده کمتر شاهد افت فشار و قطعی آب خواهند بود.

از مجموع ۱۸۱ رسانه‌ دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۹۷ رسانه شامل هفت روزنامه، ۱۶ هفته‌نامه، پنج دوهفته نامه، ۲۵ ماهنامه، پنج دوماهنامه، ۳۴ فصلنامه و چهار دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شود.

استان البرز همچنین دارای ۶۶ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و سه هفته نامه، ۶ ماهنامه، هفت فصلنامه و یک مورد ۲فصلنامه و یک مورد سالنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحریک همسر به روش خیلی سریع و راحت