شهرداری خلخال توان خرید تجهیزات اطفای حریق را ندارد


شهرداری خلخال توان خرید تجهیزات اطفای حریق را ندارد

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست شهرداری خلخال گفت: خرید نردبان‌های مجهز به خدمات‌رسانی در ساختمان‌های بلندمرتبه به طور عمده وارداتی و دارای قیمتی بالا است که شهرداری توانایی تامین چنین هزینه‌های سنگینی برای خرید این امکانات را ندارد. 

به گزارش ایرنا ، فرهاد خوگر روز پنجشنبه در آیین تجلیل از آتش‌نشانان شهرداری خلخال افزود: برغم رواج بلند مرتبه‌سازی در این شهر، آتش‌نشانی هنوز تجهیزات و امکانات پیشرفته اطفای حریق در ساختمان‌های بلند و طبقاتی مانند نردبان بالابر در اختیار ندارد.

وی اظهارداشت کرد: تنها ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری خلخال قادر به ارائه خدمات به ساختمان‌های بلند و طبقاتی نبوده و در صورت بروز حوادث آتش‌سوزی در این گونه اماکن مسکونی و تجاری شهر امکان کمک‌رسانی مطلوب وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش شهرداری برای رفع نواقص و کمبودهای آتش‌نشانی گفت: برای تامین نیاز مالی شهرداری برای خرید این گونه امکانات اطفای حریق بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است که با توجه به درآمد محلی محدود ، در صورت تامین اعتبار از محل استانی و اعتبار مدیریت بحران خرید تجهیزات امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: فرسودگی ناوگان آتش‌نشانی خلخال ، ماموران آتش‌نشانی را رنج می‌دهد و برای تامین امکانات موردنیاز آتش‌نشانی و تجهیز آن به امکانات روز اعتبارات محلی شهرداری جوابگو نیست.‌

شهرداری خلخال توان خرید تجهیزات اطفای حریق را ندارد

وی همچنین بر ضرورت فراهم کردن شرایط ایمنی در بافت قدیم خلخال تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات آتش‌نشانی در این مناطق به دلیل وجود کوچه‌های باریک امکان‌پذیر نیست که راه‌حل مناسب برای این کار باید اندیشیده شده و برای رفع این مشکل، اقدام شود.

شهردار خلخال تشریح کرد: برای دریافت مجوز پایان کار ساختمان رعایت موارد ایمنی مربوط به آتش‌نشانی و اطفای حریق از جمله تعبیه شیر و شیلنگ آتش‌نشانی ،ایجاد سیستم اطفای حریق خودکار و راه‌اندازی پله‌های اضطراری و فرار در زمان وقوع حوادث آتش‌سوزی از سوی مالکان ،مجریان و سازندگان ساختمان‌های با ارتفاع بیش از ۲ طبقه در این شهر الزامی است.

وی با بیان اینکه کارگروه تخصصی سنجش موارد ایمنی و آتش‌نشانی در سازه‌های مرتفع در حال ساخت خلخال تشکیل شده و بزودی آغاز بکار می‌کند، اظهارداشت: با هدف کمک به پیش‌بینی حوادث آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلند ،رعایت موارد مربوط به مناسب‌سازی سازه‌ها برای سهولت در تردد معلولان و سالمندان و کاهش آسیب‌های این گونه حوادث به حداقل رسیده و با هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان ،بهزیستی و نیروی انتظامی از صدور پروانه و ساخت برای نقشه‌های ساختمان‌های بلندی که فاقد سیستم اطفای حریق و مناسب‌سازی باشند، جلوگیری خواهد شد.

سرپرست شهرداری خلخال گفت : برغم فرسوده بودن ناوگان آتش‌نشانی ، آتش‌نشانان پرتلاش شهرداری در ۶ ماه اول امسال موفق به اطفای حریق و مهار موارد مختلف حوادث آتش‌سوزی داخل شهری روستایی و همچنین چندین مورد آتش‌سوزی مراتع شهرستان شده‌اند.

خوگر بیان‌کرد: برغم همه پیگیری‌های انجام شده تنها ایستگاه آتش‌نشانی خلخال فاقد خودرو پیشرو برای امداد و نجات مصدومان حوادث بوده و این در حالی است که از مجموع چهار دستگاه خودرو آتش‌نشانی موجود آن ۲ خودرو عمر مفید خودر ا از دست داده و کاملا فرسوده هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو