دانشگاهیان نقش ارزنده‌ای در دفاع مقدس داشتند


دانشگاهیان نقش ارزنده‌ای در دفاع مقدس داشتند

تبریز-ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاهیان و جمعیت دانشجوئی کشور در طول دوران دفاع مقدس نقش ارزنده و بسیار مهم داشتند.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه استانی سومین کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه تبریز،افزود: رشادت‌ها و فداکاری‌های دانشگاهیان و دانشجویان در دوران جنگ تحمیلی یکی از عوامل مهم پیروزی ما در دفاع مقدس بود و این موضوع نباید هیچ‌گاه فراموش شود.

وی با تاکید بر نقش مهم دانشگاهیان و دانشجویان در برهه های مختلف انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انتقال روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در برابر دشمن موجب معرفی درست دفاع مقدس می‌شود و در این زمینه نقش دانشگاهیان، محوری و تاثیرگذار است.

عباسقلی زاده، ضرورت انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل امروز را اجتناب ناپذیر دانست و اضافه کرد: برگزاری کنگره شهدا یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس می‌باشد.

وی ابتکارات و رشادت‌های دانشگاهیان و دانشجویان در دوران جنگ تحمیلی را از عوامل مهم پیروزی رزمندگان برشمرد که به گفته وی متاسفانه تاکنون آنگونه که باید به نسل های جدید و جوان تشریح و تبیین نشده است.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه تبریز و رئیس ستاد سومین کنگره شهدای دانشجو در آذربایجانشرقی نیز در این جلسه از نقش موثر دانشجویان در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد و گفت: دانشجویان با حضور در عرصه های مختلف پزشکی، مهندسی رزمی، ساخت ادوات نظامی و حضور در رده های مختلف فرماندهی در جنگ، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند.

رضا مجیدی با اشاره به ورود دانشگاه ها به بخش صنعت دفاعی کشور، افزود: در سال ۱۳۶۵ دانشجویان در کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز نقطه عطفی را در تاریخ خودکفائی تجهیزات نظامی رقم زدند و روزها در کلاس درس حضور یافته و شب ها با همکاری صنایع خودکفائی در کارگاه دانشکده فنی به تولید و ساخت خمپاره می پرداختند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل بروز ایده های جدید است، اظهار داشت: همچنانکه در دوران جنگ دانشگاه ها پیشتاز بودند، امروز نیز لازم است با استفاده از تفکر دانشگاهیان در مقابله با جنگ نرم و در راستای اهداف انقلاب و آرمان های شهدا گام برداریم.

مجیدی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور، حفظ وحدت کلمه و استفاده از توانمندی همه نیروهای معتقد به نظام راهگشای مشکلات است.

به گزارش ایرنا، کنگره شهدای دانشجو و حدود ۱۰هزار شهید آذربایجان‌شرقی قرار است سال آینده در تبریز برگزار شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زمان رأی‌گیری به مدت یک ساعت دیگر تمدید شد