30 اثر و بنای تاریخی در بوشهر مرمت شد


30 اثر و بنای تاریخی در بوشهر مرمت شد

بوشهر- ایرنا- معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال 30 اثر و بنای تاریخی در این استان مورد مرمت، ساماندهی و استحکام بخشی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نصرالله ابراهیمی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: کار مرمت این آثار با هفت میلیارد تومان اعتبار در شهرهای بوشهر، سیراف، برازجان و خارگ انجام شد و انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم افزایش یابد.

وی بیان کرد: مرمت و ساماندهی پل مشیر، بناهای تاریخی سیراف، دیوار قلعه زائرخضر خان، بنای آل عصفور، مسجد ملک از جمله مهمترین بناها و عمارت‌های تاریخی است که از اول سال تاکنون در استان بوشهر مرمت شده‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: در این مدت حوزه ثبت آثار با تلاش شورای ثبت استان پنج اثر منقول و یک مکان رویداد دوران دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست پروژه گذر رفیعی - رشیدی اضافه کرد: تعیین حریم ۲ اثر تاریخی و تهیه نقشه جی آی اس بافت تاریخی بوشهر از دیگر عملکردهای حوزه میراث فرهنگی از ابتدای سال جاری تاکنون است.

ابراهیمی، تهیه و ساخت مخزن امن اموال فرهنگی و تاریخی را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: در کنار خرید تجهیزات موزه‌ای بیش از ۲ هزار اثر در موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر ساماندهی شد.

وی برگزاری مزایده عمومی چهار اثر و واگذاری یک بنای تاریخی به بخش خصوصی را از دیگر فعالیت‌ها در حوزه میراث فرهنگی برشمرد.

ابراهیمی اضافه کرد: با افتتاح فاز نخست گذر رفیعی و رشیدی، مرحله دوم ساماندهی این گذر آغاز شد و در کنار این موضوع تلاش می‌شود مرمت، استحکام بخشی و سامان دهی دیگر پروژه‌های فعال این استان نیز تا پایان سال جاری به پایان برسد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عاقبت تلخ پسر بروس لی!