پنج هزار بیمار خاص بروجردی چشم انتظار واکسن آنفلوانزا هستند


پنج هزار بیمار خاص بروجردی چشم انتظار واکسن آنفلوانزا هستند

بروجرد - ایرنا- رییس انجمن بیماران خاص بروجرد گفت: پنج هزارو 500 بیمار خاص این شهرستان چشم انتظار دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.

فاطمه یاراحمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پنج هزارو ۵۰۰ بیمار دیابتی، ام اس، هموفیلی، دیالیزی و دیالبتی است که با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و شیوع بیماری کرونا و برای ارتقاع سطح سلامت و ایمنی بدن نیازمند واکسن آنفلوآنزا هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به اعلام توزیع واکسن انفلوآتزا از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای گروهای پرخطر بیماران با مراجعه به انجمن متقاضی دریافت واکسن هستند.

یاراحمدی افزود: انجمن تلاش خواهد کرد حداقل برای سه هزار تن از بیماران خاص بروجرد شامل بیماران سخت علاج همچون سرطان، قلبی عروقی، عفونی و ریوی واکسن مورد نیاز را تامین نماید و مابقی بیماران که از نظر مالی کمتر مشکل دارند این واکسن را آزاد تامین کنند.

رییس انجمن بیماران خاص بروجرد گفت: در مرحله اول تقاضای واکسن فعلا انجمن متقاضی ۵۰۰ دوز واکسن شده که امید است با موافق شبکه بهداشت بتوان در مرحله بعد تعداد بیشتری از بیماران خاص را تحت پوشش قرار داد.

یاراحمدی افزود: انجمن آمادگی دارد برای سهولت و تسریع در کار مراکز بهداشتی و درمانی ، مجموع تزریق واکسن بیماران خاص را برعهده گیرد.

وی افزود: حدود ۵۰۰ تن از بیماران خاص بروجرد مبتلایان به ام اس هستند که لیست این افراد جز دریافت کنندگان واکسن نیست و اعلام شده آزاد واکسن دریافت کنند.

یاراحمدی با اشاره به مشکلات جسمی و روحی این بیماران برخی از بیماران ام اسی ویلچری بوده و در مجموع این بیماران برای تامین دارو و هزینه های درمان از جمله ام. آر. آی با مشکلاتی مواجه هستند که نیازمند همکاری، هماهنگی و تعامل دستگاه های ذی ربط هستیم.

رییس داروخانه دولتی امام خمینی بروجرد گفت: تاکنون واکسن آنلفوآنزا در داروخانه ها توزیع نشده تنها تعدادی در بین کادر درمان مراکز بهداشتی توزیع شده و مردم روزانه پیگیر دریافت واکسن هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هفتم مهرماه در گفت وگو با ایرنا افزود: واکسیناسیون آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر استان شامل بیماران خاص، سخت علاج و کادر بهداشت و درمان آغاز شده و کادر بهداشتی طبق شیوه نامه، با اولویت مراکز غربالگری کرونا و نیروهای نمونه گیر، آزمایشگاه و در بخش درمان با اولویت کارکنان عفونی و کرونا، ایزوله تنفسی فشار منفی، فوق تخصصی ریه، مراقبت های ویژه ( icu، ccu)، داخلی، اطفال، اورژانس، آزمایشگاه، زایمان، اکولوژی و سوختگی، واکسن را دریافت می کنند.

مریم کوشکی ادامه داد: کمبودی در این زمینه نداریم اما توزیع واکسن به صورت مرحله ای خواهد بود و سری دوم واکسن تا پایان هفته، با اولویت بیماران خاص، مادران باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران اچ آی وی، کودکان و سایر افراد پرخطر در سطح مراکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشت توزیع می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی