آمار گردشگران مهاباد نصف شد


آمار گردشگران مهاباد نصف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: از ابتدای امسال 172 هزار و 576 نفر گردشگر از جاذبه‌های مختلف این شهرستان بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد کاهش یافته است.

عبیدالله سرخابی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازارچه‌ها و مراکز تجاری، سد مهاباد، غار آبی سهولان و تالاب بین المللی کانی‌برازان به ترتیب دارای بیشترین تعداد بازدیدکنندگان بود.

وی ادامه داد: کاهش آمار بازدیدکنندگان مهاباد به علت رعایت دستورالعمل های بهداشتی شرایط مقابله با کرونا و توصیه به در خانه ماندن هموطنان به‌وجود آمده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هشت هزار و ۳۸۷ نفر نیز در اماکن اقامتی مهاباد اسکان داشتند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۷۰ نفر در مراکز اقامتی بوم‌گردی این اقامت داشته و مابقی نیز در هتل ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان‌ها اقامت کرده‌اند.

سرخابی اظهار داشت: اقامت گردشگران در مراکز اقامتی شهرستان نیز با رعایت تمام نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا صورت گرفت.

وی تاکید کرد: سامانه ۰۹۶۲۹ نیز به صورت شبانه روزی آماده ارایه اطلاعات، پاسخگویی به شکایت ها و شنیدن پیشنهادهای مسافران و گردشگران است.

سال گذشته نیز در مجموع ۴۷۱ هزار و ۴۷۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری مهاباد بازدید و ۱۰۷ هزار و ۴۴۹ نفر نیز در این شهرستان اقامت کردند.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل "قره‌کلیسای چالدران" و "تخت‌سلیمان تکاب" است.

مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی‌برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها