واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب درهرمزگان علیه بیماری هاری آغاز شد


واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب درهرمزگان علیه بیماری هاری آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: به مناسبت روز جهانی هاری، طرح واکسیناسیون رایگان سگ‌های بلاصاحب علیه این بیماری از امروز هفتم مهرماه در استان آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.

دکتر محمد جانباز دوشنبه شب در حاشیه واکسینه کردن سگ‌های بلاصاحب در استان افزود: همزمان با واکسناسیون رایگان سگ‌های بلاصاحب، واکسن رایگان هاری بین کلینیک های دامپزشکی و بخش‌های خصوصی سراسر هرمزگان توزیع شده است.
وی بیان داشت: افراد می‌توانند با مراجعه به کلینیک های دامپزشکی با واکسن تک دزی هاری به صورت رایگان سگ‌های خود را واکسینه کنند.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: هر ساله همزمان با فرا رسیدن روز جهانی هاری، دامپزشکی استان اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون رایگان سگ‌های خانگی و بلاصاحب را در پناهگاه های نگهداری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب می‌کند.
جانباز یادآورشد: در این راستا دامپزشکی هرمزگان طرح واکسیناسیون رایگان سگ‌های گله و نگهبان را با پیش بینی واکسیناسیون سه هزار قلاده سگ در سالجاری در دستورکار قرار داده است.
وی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نیز هزار و ۸۰۰ قلاده سگ نگهبان و گله در مناطق شهری و روستایی-هرمزگان تحت پوش واکسن هاری قرارگرفت.
در راستای برنامه جهانی سلامت واحد سازمان‌های بهداشت (جهانی WHO, FAO, OIE ) و همکاری دستگاه های متولی هاری در سراسر جهان با شعار واکسیناسیون تا حذف هاری تا سال ۲۰۳۰، اجرای این طرح در تمامی کشورها درحال اجرا می‌باشد.
رهابودن سگ‌های ولگرد در خیابان ها، کنار ساحل، مراکز تفریحی و دیگر نقاط شهرها و روستاها یکی از مهم ترین معضل های بهداشتی درنقاط مختلف هرمزگان بوده و سلامت و امنیت مردم را به خطر انداخته است.
در فروردین ماه سال گذشته حمله سگ‌های ولگرد موجب مرگ کودک سه ساله قشمی شد وهمچنین در شهریورماه سال گذشته نیز یک کودک هفت ساله در روستای گنو بندرعباس طعمه سگ شد و براثر جراحت های وارده در بیمارستان بستری شد.
در این راستا در پاسخ به درخواست‌های پی در پی شهروندان و مسوولان مبنی بر لزوم جمع آوری سگ‌های بدون صاحب، طرح عقیم‌ سازی سگ‌ های بدون‌ صاحب و راه‌اندازی کمپ نگهداری حیوانات برای نخستین بار در استان هرمزگان از معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس اجرا شد.
دامپزشکی هرمزگان نیز هرساله با هدف پیشگیری وکنترل بیماری های مشترک و قابل انتقال بین انسان و حیوان، واکسیناسیون دام ها از جمله واکسینه کردن سگ ها علیه بیماری هاری را در برنامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند