طرح توسعه معدن مس قلعه زری در حال پیگیری است


طرح توسعه معدن مس قلعه زری در حال پیگیری است

اکبری گفت طرح توسعه معدن مس قلعه زری، افزایش محدوده معدن طلای شادان و محدوده معدن طلای کودکان خوسف در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف،«محمد اکبری» امروز (7 مهر) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خوسف، اظهار کرد: متقاضیان و فعالان اقتصادی شهرستان خوسف برای امهال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوسف با اشاره به هشت مصوبه پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خوسف، گفت: برای طرح توسعه معدن مس قلعه زری، بررسی درخواست محدوده طلای شادان و بررسی محدوده معدن طلای کودکان مکاتبات لازم با تهران انجام شده است.

اکبری با بیان اینکه هنوز کارخانه هیدروکربن خوسف پروانه بهره برداری را دریافت نکرده است، گفت: همچنین گاز این کارخانه هنوز وصل نشده است که باید پرانه موقت برای سرمایه گذار صادر شود.

وی به مشکلات معدن تجگ آرک اشاره کرد و گفت: این معدن تسهیلاتی از سرفصل اشتغال پایدار روستایی به مبلغ یک میلیارد تومان دریافت کرده ولی تاکنون 600 میلیون تومان به حساب سرمایه گذار واریز شده است، همچنین محیط زیست به دلیل واقع شدن معدن در محدوده غیر قانونی، مجوزهای لازم را اعطا نمی کند که در حال پیگیری است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوسف با بیان آب شرب لازم کشتارگاه صنعتی شرق کشور در حال پیگیری است، افزود: همچنین واحد فراوری عناب خورشیدی نیاز به مجوزهای دانشگاه علوم پزشکی برای مجوز سیب سلامت دارد.

در این جلسه «جعفری»، مشاور کارخانه چدن کویر خاوران به بررسی مشکلات کارخانه چدن پرداخت و گفت: از طریق سازمان صمت ارزیابی زیست محیطی برای واحد تولید فولاد برای تامین آب انجام شده است و مکاتباتی برای تامین آب به میزان 25.5 لیتر در ثانیه با آب منطقه ای انجام و لوله گذاری و منبع آب در نظر گرفته شده است ولی آب منطقه ای باید مصوبه را اجرایی کند تا مجوز ارزیابی زیست محیطی را اخذ کنیم.

مشاور کارخانه چدن کویر خاوران با بیان اینکه به همت سرمایه گذاران چینی مجوز ریخته گری چدن در فاز اول بالغ بر 27.5 میلیون دلار اخذ شده و صد در صد کار انجام و در حال تولید است، گفت: هم اکنون به دلیل ثبت اشتباه حسابداری، سرمایه گذار باید مالیات سنگینی بپردازد که امور مالیاتی باید مشکل را برطرف کند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه