زنگ روز ایمنی و آتش‌نشانی در گز برخوار به صدا درآمد


زنگ روز ایمنی و آتش‌نشانی در گز برخوار به صدا درآمد

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: هماهنگی میان امکانات، تجهیزات و نیروهای انسانی، مشمول گذر زمان نشدن انگیزه عوامل آتش‌نشانی و برنامه ‌ریزی مدون و منسجم در ارائه خدمات سه شاه کلید اصلی در ایمنی و امداد رسانی است.

منصور شیشه فروش امروز (دوشنبه-۷ مهر ماه) در بازدید از مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر گز برخوار با اشاره به هفتم مهر روز گرامیداشت فعالان و عوامل آتش نشانی و ایمنی، اظهار کرد: نامگذاری این روز در تقویم سالانه به منطور شفاف‌سازی و اطلاع رسانی عمومی به مردم از خدمات و فعالیت آتش ‌نشانان و شهرداری و تبیین برنامه‌های سال آینده بوده‌ است.

وی، با بیان اینکه امسال زنگ روز ایمنی و آتش‌نشانی استان اصفهان در شهر گز برخوار نواخته شد، افزود: سه کلید اساسی در زمینه خدمات رسانی و ایمنی در حوادث و بحران‌ها باید در اولویت قرار گیرند که در ابتدا توجه به اثرگذاری عوامل آتش‌نشانی و امدادی بر حوادث و مدیریت بحران قبل از وقوع حادثه است و این میسر نیست مگر با تجهیز امکانات، تقویت نیروی انسانی و آماده‌سازی است‌.

شیشه فروش، با اشاره به چابکی و توانمندی نیروی‌های آتش‌نشانی شهر گزبرخوار، ادامه داد: هماهنگی میان تجهیزات و دانش بهره برداری و استفاده از آنان در کاهش میزان خسارت و تلفات در حوادث موثر است.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان، با تاکید بر مدیریت زمان و اهمیت آن در مواجهه با بحران‌ها و حوادث افزود: دومین کلید اصلی در مدیریت بحران و حوادث انسجام و ثبات امداد رسانی و ارائه خدمات در گذر زمان است و نباید انگیزه‌های اولیه در بروز حوادث منعی نظیر؛ سیل، زلزله و ... با گذر زمان دچار خلل شود.

وی برنامه ریزی را سومین کلید اصلی در مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: تهیه تجهیرات و امکانات مناسب بخشی از روند مدیریت بحران است که برگزاری دوره‌های آموزشی و ارزیابی دائمی، بازآموزی و برنامه‌ریزی و هماهنگی میان عوامل انسانی و تجهیزات کامل کننده آن است.

شیشه فروش با اشاره به امدادرسانی جاده‌ای پایگاه آتش‌نشانی گزبرخوار، تصریح کرد: با توجه به ارائه خدمات جاده‌ای و درون شهری پایگاه گزبرخوار و میزان جمعیت ۲۵ هزار نفری این شهر بر اساس آمار آخرین سرشماری تکمیل ساختمان آتش‌نشانی و تجهیز آن نیازمند توجه دولتی و استانی بوده و در کارگروه‌های مربوطه تامین منابع و اعتبارات لازم با جدیت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلیت فروشی قسمت بانوان استقلالی باز نشده تمام شد!