اهدای 112 تبلت به ایتام و 2 خبر دیگر از کمیته امداد هرمزگان


اهدای 112 تبلت به ایتام و 2 خبر دیگر از کمیته امداد هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، حامیان تعداد 112 دستگاه گوشی هوشمند و تبلت به ایتام که دچار کمبود وسایل آموزش مجازی بوده‌اند، اهدا کردند.

سیاوش عامری روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این نهاد در تلاش است باهم افزایی منابع دولتی، کمک‌های خیران و حامیان ایتام و محسنین، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تامین تبلت یا گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند با اولویت خانواده‌های ایتام نماید.
وی بیان داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا و نبود امکان راه‌اندازی پایگاه‌های حامی یابی در هرمزگان، مردم استان با مواسات و همدلی، همچنان از ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند، حمایت کرده و با روش‌های الکترونیکی و غیرحضوری درطرح اکرام ایتام و محسنین ثبت‌نام کرده‌اند.
معاون کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: از عید غدیر و آغاز مرحله دوم رزمایش ایران همدل تاکنون ۳۹۹ نفر حامی جدید با عهده‌دار شدن حمایت از ۴۳۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین، در این طرح مشارکت داشته‌اند.
وی بیان داشت: درحال حاضر ۱۲ هزار و ۸۹۷ یتیم و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان می‌باشند.
وی گفت: مردم نیک‌اندیش هرمزگان می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه اینترنتی ekram.emdad.ir و یا با ارسال عدد یک به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ و همچنین ارتباط مستقیم با ستاد اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان به شماره تلفن ۰۷۶۳۳۶۷۰۹۳۴ در این طرح خداپسندانه شرکت کنند.
**
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان از پرداخت سه هزار و ۱۸۵ فقره تسهیلات بی بهره به میزان ۲۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در ۶ ماهه نخست امسال توسط صندوق امداد ولایت به نیازمندان تحت حمایت این نهاد خبر داد.
علی الهیاری افزود: بیشترین وام پرداختی با رقم ۲ هزار و ۵۶۹ فقره و با اعتبار ۱۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در سرفصل کارگشایی در زمینه درمان، جهیزیه و تحصیل پرداخت شده است.
وی بیان داشت: در بخش مسکن نیز تعداد ۴۰۵ فقره با مبلغ ۴۴ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریاب و در بخش اشتغال تعداد ۲۱۱ فقره با اعتبار ۳۸ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: هدف اصلی صندوق امداد ولایت، افزایش پرداخت وام به جامعه هدف و گسترش کمک‌های مالی بدون بهره به اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر است.
وی گفت: مردم خیر می‌توانند با سپرده‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت هرمزگان، ضمن بهره‌مندی از تمامی خدمات بانکی، در اجر معنوی و رفع مشکلات نیازمندان سهیم باشند.
**
رئیس کمیته امداد منطقه سه بندرعباس نیز گفت: ۲ میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال حامیان، خیران و مردم نوع‌دوست در تامین لوازم تحصیلی به دانش آموزان نیازمند تحت حمایت این نهاد در شور عاطفه‌ها کمک کردند.
رضا احمدی طیفکانی افزود: در این راستا تعداد یک هزار و ۹۳۰ بسته نوشت افزار تهیه و بین دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد منطقه سه توزیع شد.
وی بیان داشت: این بسته‌های تحصیلی که شامل دفتر، مدادرنگی، پاکن، مداد، مدادتراش و خودکار، کفش و لباس بوده با رعایت مسائل بهداشتی، توسط مددکاران این نهاد بین دانش آموزان نیازمند توزیع گردید.
وی با اشاره به ادامه شور عاطفه‌ها تا ۱۱ مهرماه، گفت: مردم نیک‌اندیش و خیر می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۰۷۶۷۳*۸۸۷۷* و یا واریز نقدی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۵۷۵۶ به‌منظور کمک به رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان نیازمند منطقه سه بندرعباس اقدام نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام