امداد غیبی در سنگر رزمنده‌های رودانی


امداد غیبی در سنگر رزمنده‌های رودانی

بندرعباس- ایرنا- همه به این نتیجه رسیدند که فردا صبح به سنگر دست‌ساخته خودشان بروند همان شب یک گلوله توپ فرانسوی وسط سنگر اصابت کرد و سنگر ساخته شده رودانی‌ها تکه تکه شد.

عنایات الهی و امدادهای غیبی زیادی در دوران دفاع مقدس برای رزمندگان کشورمان اتفاق افتاده و از رهگذر آن مشکلات به وجود آمده در مناطق عملیاتی و غیر آن را از پیش پای خود برداشته‌­ و جان‌های زیادی در آن موقعیت زمانی و مکانی حفظ شده است.

موسی یکرنگی دهبارز جانباز۵۰ درصد دوران دفاع مقدس شهرستان رودان در استان هرمزگان است که در بیان خاطراتی از همرزمان خود در دوران دفاع مقدس به یک نمونه از این امدادهای غیبی جالب پرداخت.

وی که سابقه حضور در عملیات کربلای ۸ و ۱۰ دارد، در عملیات کربلای ۱۰ در ارتفاعات ماووت سلیمانیه عراق بر اثر اصابت تیر و ترکش به شکم و دوپا مجروح شد و با ۵۰ درصد جانبازی به تدریس رشته حقوق در دانشگاه‌های استان هرمزگان مشغول است، به همراه مهدی متوسل از جانبازان شیمیایی این استان رفقات دیرینه دارند و از دوران راهنمایی با هم به جبهه رفته‌اند و هردو جانباز شدند.

یکرنگی در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: فرودین ماه سال ۶۶ در منطقه شلمچه در عملیات کربلای هشت بودیم، جایی که بودیم به دژ معروف بود و با خط مقدم حدود ۲۰کیلومتری فاصله داشت، مهدی متوسل بیسیم‌چی مخابرات گردان به همراه تعدادی از رزمنده‌های رودانی مثل محمود یکرنگی، محمدجمالی، قاسم عابدینی سنگری را ساخته بودند و می‌خواستند راحت‌تر باشند.

امداد غیبی در سنگر رزمنده‌های رودانی

این جانباز دوران دفاع مقدس ادامه داد: سنگرهای مهندسی منطقه دژ اما همه اصول مهندسی در آن‌ها رعایت می‌شد و معمولا با خاک زیادی که روی آن‌ها ریخته شده بود و تیرآهن می‌گذاشتند، ساخته می‌شد اما این چند تا از رزمنده‌های رودانی برای اینکه راحت‌تر باشند با صندوق‌های مهمات سنگری را برای خودشان ساخته بودند که از سنگرهای مهندسی به این سنگر دست ساخته خودشان نقل مکان کنند.

وی افزود: سنگر بچه‌های ما با اینکه با چوب و خاک پوشانده شده بود اما سنگر استانداردی نبود زمانی که قرار شد به سنگر ساخته خودشان بروند روی زمان رفتن اختلاف نظر بود حدودا ده نفری بودند، تعدادی می‌گفتند شب برخی گفتند عصر برویم برخی هم نظرشان این بود که روز بعد به سنگر جدید نقل مکان کنند.

یکرنگی خاطرنشان کرد: بعد از صحبت‌های زیادی بین رزمنده‌ها همه به این نتیجه می‌رسند که روز بعد فردا صبح وسایل رو ببرند و شب را در سنگر اصلی خوابیدند همان شب یک گلوله توپ فرانسوی که بردشان ۳۰تا ۴۰ کیلومتر برد داشتند و دور زن بودند وسط سنگر اصابت کرده بود.

این جانباز و مدرس رشته حقوق افزود: سنگر ساخته شده غیراستاندارد رزمنده‌های رودن تکه تکه شده بود و حتی نیم متر از داخل سنگر را خالی کرده بود و این یکی از امدادهای غیبی بود که باعث شد جان این رزمنده‌ها به دلیل تعللی که در رفتن به سنگر کرده بودند، آن شب حفظ شد و از جمله مهدی متوسل زنده ماند.

شیخ ابراهیم بر سر اعتقاداتش ایستاد و مفقود شد

مهدی متوسل نیز در بیان خاطرات خود رشادت‌های شیخ ابراهیم نجفی را یادآور شد و بیان داشت: ابراهیم نجفی یادگار احمد متولد ۱۳۰۸ در معزآباد شهرستان رودان متولد شد، وی مؤذن مسجد بود و در مسجد محله به شیخ ابراهیم مشهور بود، ۱۰ اردیبهشت سال ۶۱ در منطقه پاسگاه زید به شهادت رسید.

این جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس هرمزگان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شیخ ابراهیم موذن محله‌مان بود که سال‌ها مفقودالاثر است اما صدای اذان و نگاهش به ما یاد داد بر سر اصول و اعتقاداتمان نباید با هیچ کس معامله کرد و کوتاه آمد؛ حتی در بدترین شرایط نیز نباید تسلیم شد.

وی ادامه داد: این رزمنده مفقودالاثر دوران دفاع مقدس سر اعتقاداتش با کسی شوخی نداشت با آن سن هفتاد سالگی‌اش بسیار صبور بود و قلب رئوفی داشت، مردم صدایش می‌کردند شیخ ابراهیم، روحانی نبود مکتبی با سواد بود و اوایل جنگ یهو گفت می‌خواهم برم کسی باور نمی‌کرد با این سنش بخواهد جبهه برود.

متوسل در تشریح رشادت‌های شیخ ابراهیم در سال‌های جنگ و دوران اسارت بیان داشت: سال‌ها خبری ازش نشد و کسی هم از سرنوشتش خبری نداشت تا زمان بازگشت اسرا و قصه همان ٢٣نفر نوجوان اسیری که پیش صدام برده بودند برای تبلیغات؛ قصه‌ای نوجوانانی که صدام را رسوا کردند،همان ۲۳ نوجوانی که در عملیات بیت‌المقدس به اسارت درآمدند و سال‌های شیرین نوجوانی‌شان را در اسارتگاه‌های عراق گذراندند.

امداد غیبی در سنگر رزمنده‌های رودانی

این رزمنده دفاع مقدس گفت: به نقل از نوجوانان آزادشده در اسارتگاه‌های عراق، تاآخرین گلوله جنگیدیم چیزی حتی یک تیر نداشتیم تشنه و گرسنه نای ایستادن نداشتیم، پیرمرد مسنی که همراهمان بود حتی در محاصره دشمن حاضر نشد تسلیم شود، او از پشت خاکریز بلند شد توی دستانش پر از سنگ و کلوخ بود و به طرف عراقی‌ها پرتاب می‌کرد و هر چه بهش اشاره کردند فایده نداشت.

وی گفت: سربازهای بعثی پیرمرد نحیف را تشنه به رگبار بستند، آن‌قدر تیر بهش زده بودند که بدنش مثل آبکش شده بود.

متوسل در ادامه روایت خود از رشادت‌های شیخ ابراهیم نجفی بیان داشت: در دوان دفاع مقدس و رشادت‌آفرینی‌های آن‌ها امثال شیخ ابراهیم‌ها و شهید شهسواری آزاده کهنوجی که با دستان بسته جلوی دوربین دشمن گفت «مرگ بر صدام ضد اسلام» کم نداریم که بر سر اعتقاداتشان حتی در اسارت صدام شوخی نداشتند و رشادت‌های عبرت‌آموزی از خود به یادگار گذاشتند.

این جانباز شیمیایی با بیان اینکه نباید بگذاریم آخرتمان فدای دنیایمان شود، ابرازداشت: امروز اگر برخی‌ها بر سر اصول و اعتقادمان محکم نیستند و زود سست می‌شوند برای این است که شهید ابراهیم نجفی‌ها را خوب نشناخته‌اند.

۳۱شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

استان هرمزگان دارای یک‌هزار و ۵۰۰ شهید، ۲ هزار و ۸۶۱ جانباز و ۳۴۱ آزاده است.

شهرستان رودان در ۱۰۰ کیلومتری بندرعباس دارای ۲۱۲ شهید، ۲۹۸ جانباز و ۲۶ آزاده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل