هفت هزار تن کالا در لرستان توزیع شد


هفت هزار تن کالا در لرستان توزیع شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار تن کالای اساسی تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

حجت الله بیرانوند روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزارو ۶۲۹ تن برنج و چهار هزارو ۶۷۷ تن شکر در استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: علیرغم توزیع کالاهای اساسی، در بخش توزیع نذورات ویژه ماه محرم و صفر ۶۸۹ تن شکر و ۷۵۰ تن برنج تامین شده که تا پایان ماه صفر در استان توزیع می شود.

بیرانوند با اشاره به آمار خرید گندم و کلزا عنوان کرد: ۲۸۸ هزار تن گندم و ۲ هزارو ۹۸تن کلزا در سال جاری خریداری کرده ایم و ۹۳ درصد از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: خرید سویا در استان طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در خصوص کیفیت گندم های لرستان تصریح کرد: خوشبختانه گندم های تولیدی استان از لحاظ کیفیت وضعیت قابل قبولی دارند و در سال های اخیر به دلیل تلاش های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی، آمار سن زدگی گندم ها نزدیک به صفر شده است.

بیرانوند اظهار کرد: باتوجه به اینکه گندم کیفی مناسب در اختیار کارخانجات آرد قرار می گیرد و نسبت به بهسازی و نوسازی واحدهای آسیابانی استان اقدام شده، خوشبختانه شاهد ارتقاء کیفیت آرد در استان بوده ‍ایم و در کنار آن نظارت ها را در بحث استحصال آرد و بازرسی از واحدهای خبازی بیشتر کرده ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با هماهنگی و برنامه ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سالیانه گندم لرستان به چندین استان کشور ارسال می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !