تاکنون 3750 دوز واکسن آنفلوانزا در اختیار آذربایجان غربی  قرار گرفته است


تاکنون 3750 دوز واکسن آنفلوانزا در اختیار آذربایجان غربی  قرار گرفته است

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون سه هزار و 750 واحد واکسن آنفلوانزا در استان دریافت شده که 2 هزار و 500 واحد سه ظرفیتی و یک هزار و 250 واحد چهار ظرفیتی است.

دکتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: توزیع واکسن آنفلوانزا براساس اولویت گروه های پرخطر و از طریق مراکز بهداشت انجام می گیرد بنابراین مردم به داروخانه ها مراجعه نکنند.

وی درباره اولویت های این واکسن بیان کرد: توزیع واکسن آنفلوانزا در ۲ اولویت انجام می گیرد که اولویت اول شامل کارکنان شاغل در بیمارستان ها، دانشجویان گروه های پزشکی که در فصل سرما وارد بخش های بیمارستانی می شوند، کارکنان نظام بهداشتی شاغل در واحدهای تحت پوشش شامل خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، تسهیلات زایمانی، مراکز جامع خدمات سلامت و ستادها، کارکنان پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی، افراد مستقر در پایگاه های مراقبت بهداشتی مرزی از جمله آنهاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: کارکنان بهداشتی درمانی شاغل در سازمان ها و ادارات دولتی، کارکنان سازمان دامپزشکی و سازمان محیط زیست فعال در قسمت های مرتبط با پرندگان، کارکنان نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شاغل در بخش های ارائه خدمات بهداشتی درمانی، بیماران ایدزی و دارای ضعف سیستم ایمنی، بیماران مبتلا به بدخیمی با یا بدون شیمی درمانی یا رادیوتراپی، گیرندگان پیوند، دیالیزی، تالاسمی ماژور، آنمی سیکل سل، هموفیلی، گروه های پرخطر در جامعه ایثارگران و جانبازان، کارکنان و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری از دیگر اقشار مشمول اولویت نخست به شمار می روند.

آقازاده گفت: مادران باردار که در فصل شیوع آنفلوانزا باردار هستند، بالاترین اولویت جهت دریافت واکسن آنفلوانزا را دارند و زنانی که تا ۲ هفته پس از زایمان باشند، نیز مشمول این توصیه می شوند.

وی در خصوص اولویت های بعدی بیان کرد: افراد دارای بیماری های مزمن و زمینه ای، افراد در گروه سنی ۶ ماه تا ۱۸ سال که تحت درمان طولانی مدت با آسپیرین قرار دارند، افراد مبتلا به چاقی مفرط یا چاقی بیمار گونه و همه مسافرانی که قصد سفر به سایر کشور ها را دارند، این اولویت را شامل می شوند.

واکسن آنفلوانزا بهتر است ک در نیمه نخست مهرماه تزریق و از بروز این بیماری فصل سرما جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات