پل شهر تالش بازگشایی شد


پل شهر تالش بازگشایی شد

آستارا - ایرنا - پل اصلی شهر تالش که بر اثر سیلاب آسیب دیده و بسته شده بود، با تلاش راهداران و دستگاه‌های اجرایی استانی و محلی، ترمیم و بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان روز شنبه در بازدید از مناطق سیل زده تالش گفت: با کمک دستگاه های اجرایی به ویژه راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بخش خصوصی و ستاد مدیریت بحران استانداری، علاوه بر پل اصلی شهر تالش بسیاری از محورهای مواصلاتی این شهرستان ترمیم و بازگشایی شده است.

وی افزود: بر اساس بازدیدها در برخی محورها ماشین آلات مشغول کار هستند تا مسیرها را به طور کامل بازسازی کنند و فقط راه یک روستای بخش حویق بازگشایی نشده که تا پایان وقت امروز بازگشایی می شود.

او ادامه داد: در سیلاب هفته گذشته تالش به تاسیسات زیربنایی روستایی و شهری، ۲۰ کیلومتر از جاده های روستایی در ۲۲ محور و ۲۴۰ واحد مسکونی آسیب وارد شد و ۱۹ واحد از این منازل مسکونی به طور کامل تخریب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، احداث تعدادی از واحدهای مسکونی مناطق سیل زده آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در برخی مناطق سیلزده که نیاز به جابجایی سکنه بود، اهالی در مکان های دیگر اسکان داده شدند.

وی اظهار کرد: با مشارکت دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان، مدیریت خوبی را در مناطق سیل زده تالش شاهد بودیم و امیدواریم طی روزهای آینده مشکلات ناشی از سیل به حداقل برسد.

اوسط مقدم سیل تالش و خسارت های آن را ناشی از فعالیت های انسانی در حوزه محیط زیست دانست و گفت: احداث بنا در حریم و بستر رودخانه آسیب زاست و باید از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها جلوگیری شود.

بارندگی کم سابقه در روزهای شنبه و یکشنبه هفته گذشته در بخش هایی از تالش، خسارت هایی به تاسیسات، راه ها، ابنیه، منازل روستایی و اراضی کشاورزی وارد کرد و سبب مرگ دو هموطن شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز