ساماندهی بخش شهری رودخانه هراز در آمل آغاز شد


ساماندهی بخش شهری رودخانه هراز در آمل آغاز شد

ساری - ایرنا - عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه هراز امروز شنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس طی آئینی با حضور جمعی از مسئولان کلنگ زنی و آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساماندهی رودخانه هراز در محدوده شهری آمل در چند فاز تعریف شده که امروز فاز نخست آن به طول سه کیلومتر و مساحت ۱۲ هکتار اجرایی شده است.

شهردار آمل در مراسم کلنگ زنی این طرح گفت : فاز یک شامل سه بخش احداث سد لاستیکی ، ساخت پارک و دیواره رودخانه است.

سید حمید هاشمی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این فاز را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای شهرداری اعلام کرد و افزود : فاز یک از پل پیروزی آغاز می شود و تا کمربندی شهر آمل ادامه دارد و مدت زمان اجرای آن هم حدود یک سال است.

وی گفت که قرار است ۶ سد لاستیکی در طول مسیر رودخانه هراز احداث شود که در فاز نخست ۲ سد هر یک با هزینه ۸۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

شهردار آمل ساخت پیست اسکیت ، محوطه ورزش های آبی پشت سد ، مسیر پیاده روی ، فضای سبز و نانوپارک را از دیگر بخش های فاز نخست ساماندهی رودخانه هراز اعلام کرد.

هاشمی عبور رودخانه هراز از مرکز آمل را یکی از فرصت های بالقوه گردشگری این شهر برشمرد و گفت : متاسفانه تاکنون هیچگونه بهره مندی از بستر این رودخانه برای جذب گردشگر و سرمایه گذار صورت نگرفته است.

شهردار آمل پروژه ساماندهی رودخانه هراز را زمینه ساز توسعه گردشگری شهرستان عنوان کرد و افزود : با اتمام و بهره برداری این پروژه است شاهد چهره جدید رودخانه هراز و همچنین توسعه فراگیر آن در ابعاد مختلف اجتماعی و گردشگری و حضور گردشگران در شهر آمل خواهیم بود.
شهرستان آمل نزدیکترین منطقه مازندران به تهران است و به نوعی دروازه ورود به شمال از جاده هراز محسوب می شود. موقعیت گذرگاهی آمل که مسیر دسترسی به غرب و شرق مازندران است باعث شده امروز این منطقه توقف مسافران و گردشگران را در خود نداشته باشد و بی بهره از مزایای صنعت گردشگری باشد و تنها در حد همان مسیر عبور نقش خود را در این صنعت ایفا کند.

رودخانه هراز از دره لار در جنوب کوه دماوند سرچشمه می گیرد و با عبور از مرکز شهر آمل به دریای خزر می‌ریزد. هراز بعد از بابلرود و سفیدرود پر آب ترین رود شمال ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل