جریمه 2.745 میلیارد ریالی برای قاچاق مغز گردو در شبستر


جریمه 2.745 میلیارد ریالی برای قاچاق مغز گردو در شبستر

تبریز - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: متهم پرونده قاچاق مغز گردوی خارجی در شبستر به پرداخت بیش از 2 میلیارد و 745 میلیون ریال جریمه محکوم شد.

سیداحد یوزباشی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در حین گشت زنی مقادیر زیادی مغز گردوی خارجی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال را از یک دستگاه خودرو وانت نیسان کشف کردند.

وی با بیان اینکه پرونده این قاچاق پس از تشکیل در شعبه قاچاق کالا و ارز اداره تعزیرات حکومتی شبستر رسیدگی شد، اظهار داشت: با توجه به ادعای متهم مبنی بر ایرانی بودن گردوها، موضوع برای بررسی به کمیته فنی تشخیص سازمان جهادکشاورزی استان ارجاع شد و این کمیته، کالا را خارجی تشخیص داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: شعبه رسیدگی به این پرونده با توجه به دفاع غیرموثر متهم و عدم ارائه مدارک مثبته، علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت جزای نقدی به میزان یک برابر ارزش کالا و ارزش خودروی حامل آن محکوم کرد.

یوزباشی، ادامه داد: متهم به رای صادره اعتراض کرده و پرونده برای رسیدگی مجدد در شعبه تجدید نظر قاچاق کالا و ارز استان مطرح شده و در حال رسیدگی است.

به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال یک هزار و ۱۹۱ پرونده تخلف در حوزه کالا و ارز در استان رسیدگی و مختومه شده است و قاچاقچیان در این حوزه به پرداخت ۶۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید