بازرسی‌ بهداشتی از انبارها و باغ‌های سیب سمیرم تشدید می‌شود


بازرسی‌ بهداشتی از انبارها و باغ‌های سیب سمیرم تشدید می‌شود

اصفهان- ایرنا- فرماندار سمیرم بر تشدید بازرسی‌ بهداشتی از باغ‌ها و انبارهای سیب این شهرستان در فصل سیب چینی تاکید کرد.

محمدرضا عسگریان روز شنبه در جلسه اضطراری ستاد مدیریت کرونای سمیرم در فرمانداری این شهرستان افزود: علاوه بر این برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به محل‌ اسکان یا خوابگاه‌ کارگران سیب چین غیربومی در منطقه نیز سرکشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه این فعالیت‌ها و نظارت‌ها با شدت مضاعفی در زمان برداشت ۲۰۰ هزار تن سیب نیز دنبال خواهد شد، افزود:هم اکنون وضعیت کرونا در همه مناطق کشور قرمز است و سمیرم نیز بدلیل ورود تعداد زیادی از کارگران سیب چین به منطقه، شرایط ویژه ای دارد.

فرماندار سمیرم با اشاره به نگرانی مسوولان و گروه‌های مردمی از این موضوع اظهار داشت: جلسه امروز نیز در امتداد با همین مساله و به منظور افزایش میزان نظارت ها و بازرسی‌های بهداشتی و کرونایی تشکیل شد.

عسگریان، افزایش بازرسی‌ از اصناف و مکان‌های شلوغ را دیگر برنامه ستاد مدیریت کرونای این شهرستان عنوان کرد و گفت: برپاشدن دکه‌های خرید و فروش سیب باغداران باعث تجمع مردم در این محل‌ها شده بود که دادستان اقدام به جمع‌آوری این دکه‌ها در حاشیه کمربندی سمیرم کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم نیز در این نشست اظهار داشت: پیش از این گفته شد که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از کارگران سیب چین در سمیرم غیربومی هستند و مصوب شد که آزمایش و تست کرونا از آنان گرفته شود.

سیدحجت‌الله موسوی تصریح کرد: طبق اعلام مدیریت جهاد کشاورزی ۱۵ هزار کارگر برای برداشت سیب از باغ‌های انبوه سمیرم نیاز است که بخش عمده آنها غیربومی هستند.

وی ادامه داد: پیش از این نیز همه این موارد در نشست‌های متعدد بررسی شده اسا و با همکاری کارفرمایان، بازرسی های شبکه بهداشت و ستاد کرونا نیز فراگیرتر خواهد شد.

معاون شبکه بهداشت سمیرم با درخواست از مردم سمیرم برای استفاده از ماسک خاطرنشان کرد: با فوت یک زن در بامداد امروز، تعدادی جان باختگان کرونایی این شهرستان به ۲۶ نفر رسید.

موسوی با ابراز تاسف از عادی شدن این وضعیت ناملموس در میان مردم گفت: تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در این منطقه به عدد ۵۰۰ نفر نزدیک می‌شود.

این مسوول بهداشتی به پراکنش بیماری در هر چهار بخش و همه روستاها و شهرهای این شهرستان اشاره کرد و از خانواده‌ها خواست تا در فصل برچیدن سیب درختی از رفتن به باغ‌ها و مزارعی که کارگران در آنها سیب می‌چینند، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، در این موقع از سال کارگرانی از استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و برویراحمد و چهارمحال و بختیاری برای برچیدن سیب‌ درختی از سطح ۱۸ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ سمیرم وارد این شهرستان می‌شوند.

شهرستان سردسیر سمیرم دارای ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ، ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل طبیعی است.

سالانه افزون بر۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تُن انواع سیب گلاب، گلدِن و رِد در سمیرم تولید و بخش زیادی از آن به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

این شهرستان با اشتغال ۹۰ درصدی مردمش در بخش کشاورزی دارای چهار بخش، شش شهر و ۱۵۰ آبادی و روستای پراکنده است.

سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان در ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس مرکزی واقع است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال