کلنگ احداث بند خاکی روستای گلچهران بروجرد به زمین زده شد


کلنگ احداث بند خاکی روستای گلچهران بروجرد به زمین زده شد

بروجرد - ایرنا - کلنگ احداث بند خاکی روستای گلچهران بخش اشترینان از توابع شهرستان بروجرد با حضور مدیرکل منابع طبیعی لرستان و امام جمعه و فرماندار بروجرد به زمین زده شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد روز شنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی این بندخاکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات بند خاکی روستای گلچهران بعد از انجام کلنگ زنی آغاز و به زودی عملیات اجرایی شروع می شود، اعتبار این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی دریافت خواهد شد.

امیرثقلینی اظهار داشت: بند خاکی روستای گلچهران با هدف جلوگیری از وقوع سیلاب، جلوگیری از حمل رسوبات در بالا دست، تغذیه سفره آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک و آب احداث و تا یکسال آینده به بهره برداری می رسد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به احداث چهار بند خاکی در روستاهای شهرستان بروجرد گفت: بند خاکی روستای گلچهران چهارمین بند خاکی احداث شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

ثقلینی افزود: در روستا های شهرستان بروجرد تاکنون بند خاکی روستای انگشته به بهره برداری رسیده، بند خاکی روستای زرشکه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بند خاکی روستای گندل گیلان آماده بهره برداری است و به زودی افتتاح می شود و بند خاکی روستا قلعه میرزا علی نیز بهره برداری و افتتاح شده است، در حوزه آبسرده نیز بند خاکی روستای گاویونی نیز به بهره برداری رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی