برداشت پسته از باغ‌های سلماس آغاز شد


برداشت پسته از باغ‌های سلماس آغاز شد

ارومیه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سلماس با اشاره به اینکه برداشت پسته از باغ‌های این شهرستان آغاز شده، گفت: میزان برداشت محصول پسته در این شهرستان نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود امسال چهار تن محصول برداشت شود.

داود حاج شاه‌ولدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت محصول پسته از اواسط شهریورماه جاری آغاز شده و تا یک ماه آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه رقم‌های اکبری، احمد آقایی و کله قوچی از مهترین ارقام کشت شده پسته در سلماس است، ادامه داد: در هر هکتار ۶۵۰ اصله نهال کاشته شده و این میزان محصول از ۱۳۰ هکتار از باغ‌های زیرکشت رفته شهرستان سلماس برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس گفت: با توجه به اینکه صنایع تبدیلی این محصول در شهرستان وجود ندارد، کشاورزان به صورت مستقیم به قیمت حدود ۶۰۰ هزار ریال آنها را به فروش می‌رسانند.

شاه‌ولدی افزود: کشت پسته درباغ های سلماس از سال ۱۳۹۰ درروستاهای خان تختی و میناس آغاز شده و با توجه به وضعیت رشدی درختان پسته به شوری نسبی خاک منطقه، کیفیت میوه‌های پسته خوب است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای تشویق و ترغیب کشاورزان در مناطقی با خاک شور ۱۲ هزار و ۶۸۰ اصله نهال یارانه‌ای پسته بادامی بین کشاورزان توزیع شده است.

۱۲ رقم از ارقام ممتاز کشوری که زیر نظر مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی قرار دارند، در سلماس کشت می‌شود و کشت این محصول مدیریت بهینه آب، پایداری تولید، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی را در پی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری