کرونا برگزاری جشنواره‌های رضوی را تعطیل نکرده است


کرونا برگزاری جشنواره‌های رضوی را تعطیل نکرده است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا در تمام استان‌ها جشنواره‌ها تا جای ممکن به صورت مجازی برگزار ‌شود و جشنواره‌ای تعطیل نشود.

به گزارش ایرنا، محمود رضا برازش روز ‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه این شهر ابراز داشت: تلاش می‌شود برنامه‌ها و جشنواره‌های حضوری به حداقل برسد و جشنواره‌ها با تغییر ماهیت و بیشتر به شکل مجازی برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت فناوری و تغییر ماهیت هنر و شکوفایی رشته‌هایی مانند انیمیشن و هنرهای مفهومی، تلاش می‌شود برگزاری جشنواره‌ها به صورت مجازی دنبال شود.

وی بیان کرد: بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) ۱۸ سال سابقه و هیات امنای آن ۱۱ عضو دارد و از جشنواره‌ها و کارهای پژوهشی مربوط به سیره رضوی و اهل بیت(ع) حمایت می‌کند.

برازش اضافه کرد: بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) در هر استان از یک جشنواره حمایت می‌کند و به طور مثال در ارومیه از جشنواره شعر ترکی، در تبریز از جشنواره تئاتر رضوی و در استان سمنان نخستین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی به نام (آهوان) حمایت می‌کند.

وی یادآور شد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که این تعداد شرکت کننده نشان از توجه مردم و اثرگذاری جشنواره‌های رضوی است.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) گفت: ۸۰ هزار نفر در جشنواره دلنوشته رضوی مربوط به استان مازندران شرکت کردند که این تعداد شرکت‌کننده چشمگیر و مطلوب است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) به منظور شرکت در نشست شورای سیاستگذاری اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوان و بازدید از دبیرخانه تخصصی این جشنواره به سمنان سفر کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) در دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان سمنان یک جلد کتاب نفیس با عنوان غزال غزل و مجموعه داستان‌های رضوی مربوط به جشنواره داستان نویسی رضوی در استان سمنان هدیه داد.

غزال غرل عنوان اثر نفیسی است که در آستانه ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)منتشر شده و مجموعه ۲۵۰ عدد از زیباترین غزل‌های شاعران آیینی متقدم و متأخر از قرن پنجم تا کنون است که با اهتمام تعدادی از شاعران و هنرمندان شهیر کشور به زیور طبع آراسته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی