امسال 16 جشنواره رضوی برگزار می‌شود


امسال 16 جشنواره رضوی برگزار می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) گفت: امسال برگزاری 16 جشنواره تایید شده و مراحل اداری آن در حال انجام است و تلاش می‌شود برگزاری جشنواره‌ها افزایش یابد.

محمود رضا برازش روز ‌شنبه در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به خبرنگار ایرنا ابراز داشت: امسال شیوع کرونا بخش‌های مختلف و از جمله برگزاری جشنواره‌های رضوی را تحت تاثیر قرار داده است، اما تلاش می‌شود تا جای ممکن برگزاری جشنواره به صورت مجازی دنبال شود.

وی اضافه کرد: برگزاری تئاتر، به خاطر ماهیت گروهی، در شرایط شیوع کرونا هنوز به نتیجه نرسیده است ، اما برگزاری جشنواره‌هایی مانند خوشنویسی، نگارگری، شعر ترکی، عربی، داستان نویسی و خاطره‌نویسی در سالجاری دنبال می‌ شود.

وی بیان کرد: بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) امسال در تصمیمی جدید حمایت از کارهای پژوهشی در زمینه سیره رضوی و اهل بیت(ع) را در دستور کار قرار داده است و امسال از زمان شروع طرح تا کنون از چهار پایان‌نامه حمایت کرده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) تصریح کرد: تا سقف ۶۰ میلیون ریال از پایان‌نامه‌های مربوط به سیره رضوی حمایت می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) تصریح کرد: حمایت از سه برنامه پژوهشی شامل برنامه پژوهشی مناظرات در اردبیل، کرمانشاه ادبیات تلفیقی و استان مرکزی اخلاق رضوی است.

وی ادامه داد: بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) از تولیدات هنری در زمینه سیره رضوی نیز حمایت و آثار هنرمندان فاخر را خریداری می‌کند.

وی گفت: همکاری با انجمن سینمای جوان و تولید فیلم در زمینه سیره رضوی نیز در این بنیاد دنبال می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) به منظور شرکت در نشست شورای سیاستگذاری اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوان و بازدید از دبیرخانه تخصصی این جشنواره به سمنان سفر کرد.

جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی(آهوان) با هدف گسترش فرهنگ و معارف رضوی، بهره‌گیری از زبان و بیان هنر در آشنایی با سیره امام هشتم، رجوع به پشتوانه‌های فرهنگی و هنری در حوزه معارف رضوی و شناسایی استعدادهای خلاق فعال در عرصه هنرهای جدید طراحی شده است.

اعلام فراخوان و ثبت نام در این جشنواره از اول مرداد آغاز شد و تا پایان آبان امسال ادامه دارد و شرکت برای عموم در این جشنواره آزاد است، هر هنرمند نیز می‌تواند حداکثر با سه اثر در جشنواره شرکت کند.

رویکرد محتوایی جشنواره آهوان، معارف رضوی است که پذیرای آثار هنری تولید شده در انواع رسانه‌های هنرهای جدید همچون چیدمان، ویدئوآرت، پرفورمنس آرت، هنرشبکه، لندآرت، فتوآرت و وردآرت است.

ارسال آثار فقط از طریق سامانه اینترنتی جشنواره به نشانی Semnanshamstoos.ir امکان‌پذیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک