ایجاد فرصت اشتغال مستقیم برای حداقل 2000 نفر در شهرک صنعتی اسکو


ایجاد فرصت اشتغال مستقیم برای حداقل 2000 نفر در شهرک صنعتی اسکو

فرماندار شهرستان اسکو گفت: رونق اقتصادی منطقه و ایجاد فرصت اشتغال مستقیم برای حداقل 2000 نفر بزرگ‌ترین دستاورد بزرگ شهرک صنعتی اسکو خواهد بود.

بابک رضی منش در مراسم بهره برداری از شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکویی، شهرستان اسکو، اظهار کرد: طرح توسعه شهرک صنعتی اسکو به مساحت ۱۱۶ هکتار در دستور کار آغاز عملیات اجرایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که امروز برای مردم این شهرستان روز بزرگی است، افزود: این پروژه بزرگ ترین رویداد اقتصادی شهرستان است که این پروژه جدی‌ترین مطالبه مردم بوده و امروز در سال جهش تولید پایان انتظار مردم فرهیخته شهرستان به سررسیده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با توجه به استقبال کم نظیر سرمایه گذاران از این شهرک سبز پیش بینی می‌کنیم در چند روز آتی تمامی قطعات در زون‌های مختلف این شهرک به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شود که در نوع خود اتفاقی نادر بوده و قبل از افتتاح پروژه شهرک صنعتی اکثر قطعات به سرمایه گذاران واگذار شده است.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در صنایع مختلف، افزود: بر اساس جوازهای صادر شده توسط اداره کل صمت استان، تمامی صنایع مادر در سطح یک در این شهرستان وجود دارد که این موضوع اهمیت کارکرد شهرک صنعتی را دوچندان می‌کند.

وی با بیان این‌که نزدیک به ۲۷ درصد مساحت شهرک برای مجتمع‌های صنعتی با تخصیص ۵۲ قطعه و حدود ۲۰ درصد برای مجتمع‌های صنفی با تخصیص ۸۷ قطعه زمین پیش بینی شده است، افزود: استقرار صنایع‌های تک، واحدهای فناور و مجتمع‌های دانش بنیان از ویژگی‌های مهم این شهرک بوده و با این رویکرد قریب به ۱۵ درصد از کل مساحت شهرک به این کاربری اختصاص یافته است و نقطه عطفی برای شهرک صنعتی اسکو خواهد بود.

فرماندار شهرستان اسکو ابراز امیدواری کرد که با کلنگ زنی ۴۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری قریب به ۵۰۰۰ میلیارد ریال که به مناسبت چهلمین ساگرد دفاع مقدس و همزمان با افتتاح شهرک انجام شد، شاهد شروع عملیات اجرایی این واحدها و تحرک در این شهرک و شکوفایی اقتصادی منطقه باشیم.

وی در پایان گفت: این شهرک بستری برای جذب سرمایه در شهرستان است و دستگاه‌های متولی باید با برنامه ریزی دقیق و با تشویق سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای فراوری، صنایع بسته بندی و ایجاد ارزش افزوده در محصولات گامی بلند برای جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و دامی بردارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان