یک هزار هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان مرکزی افزوده شد


یک هزار هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان مرکزی افزوده شد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: یک هزار هکتار امسال به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان افزوده شد.

«سعید فرخی» روز شنبه در کارگروه گیاهان دارویی و طب سنتی استان مرکزی افزود: سه هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان اکنون زیر کشت انواع گیاهان دارویی قرار دارد.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۲۰۰ تن انواع گیاهان دارویی شامل ۲ هزار و ٤٠٠ تن گل محمدی، یک هزار کیلوگرم زعفران و یک هزار و ۸۰۰ تن انواع گیاه دارویی سالانه در اراضی زیر کشت این گیاهان در استان مرکزی تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: گل محمدی، زعفران، زیره سبز، اسطوخودوس، نعناع فلفلی، رز ماری و خاکشیر از جمله مهمترین گیاهان دارویی تولید شده در استان مرکزی است.

فرخی کم آب بر بودن، ارزش صادراتی، امکان کشت دیم، درآمدزایی و اشتغال بالا را از جمله مهمترین مزایای کشت گیاهان دارویی در استان مرکزی عنوان کرد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل