رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: واکسن آنفولانزا برای گروه حساس کاملا رایگان است


رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: واکسن آنفولانزا برای گروه حساس کاملا رایگان است

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: واکسن آنفولانزا برای گروه‌ها و افراد خاصی که در سامانه سیب به ثبت رسیده اند به صورت کاملا رایگان تزریق می‌شود.

پیمان نامدار روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه واکسن آنفولانزا فعلا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار نگرفته است، گفت: در خصوص توزیع و تزریق واکسن آنفولانزا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که براساس آن برای توزیع واکسن در مرحله نخست با اولویت‌بندی‌های مشخص اقدام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: خانم‌های باردار، کادر درمانی وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، کارکنان محیط زیست و منابع طبیعی به ویژه افرادی که با پرندگان در ارتباط هستند در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا قرار دارند.
نامدار ادامه داد: همچنین افرادی که نقص ایمنی دارند و گروه‌هایی که با بیماران سالمند در ارتباط هستند یا در مراکز نگهداری سالمندان فعالیت می‌کنند نیز در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه همه افراد نیاز به تزریق واکسن آنفولانزا ندارند، افزود:اولویت توزیع و تزریق واکسن آنفولانزا با افرادی است که در محیط‌های حساس حضور دارند و در صورت مبتلا شدن، آلودگی را به قشر دیگری حتی خانواده‌های خود منتقل کنند.
این مسوول بیان کرد: گروه نخست توزیع و تزریق واکسن آنفولانزا در استان از طریق کد ملی و سامانه سیب در حوزه مراکز بهداشتی و خدمات درمانی سطح استان، صورت می‌گیرد و در صورت رسیدن واکسن طی دوهفته تزریق آن شروع خواهد شد.
وی در ادامه گفت: تعدادی واکسن‌ هم از طرف سازمان غذا و دارو به قیمت زیر ۵۰ هزار تومان در اختیار بخش خصوصی و داروخانه‌ها قرار می‌گیرد و عموم مردم می‌توانند با دستور پزشک از آن استفاده کنند.
نامدار تصریح کرد: در سال جاری با وجود ویروس کرونا شرکت‌های بزرگ داروسازی جهان علیرغم افزایش تولیدات دارویی خود نتوانسته‌اند نیاز جامعه جهانی به مقوله دارو را برآورده کنند به همین دلیل محدودیت‌هایی در بحث دارو در کل جهان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی