بارش‌های پاییزی در جنوب آذربایجان‌غربی کمتر از نرمال خواهد بود


بارش‌های پاییزی در جنوب آذربایجان‌غربی کمتر از نرمال خواهد بود

ارومیه - ایرنا- رییس گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه های فصلی هواشناسی در استان بیانگر این است که با وجود بارش مناسب در مرکز و شمال استان طی پاییز امسال، میزان بارندگی در جنوب استان کمتر از نرمال خواهد بود.

آزاد توحیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مهرماه سال جاری نواحی شمالی استان از ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر بارش بیش از نرمال و نواحی جنوب و مرکز از بارش ۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال برخوردار می‌شود.

وی با بیان اینکه این پیش بینی ها توسط مرکز اقلیم شناسی مشهد انجام می‌شود، گفت: در آبان ماه نیز بارش ها در نواحی شمالی استان نرمال و در مرکز و جنوب استان ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر کمتر از نرمال است.

رییس گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در آذرماه بارش نواحی جنوبی و مرکزی نرمال و نواحی شمالی پنج تا ۱۰ درصد بیشتر از نرمال سالانه خواهد بود.

وی اظهار داشت: متوسط کل بارندگی های استان در سال زراعی گذشته حدود ۳۴۰ میلیمتر و متوسط بارش کل حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۲۵۵ میلیمتر بود.

توحیدی اظهار داشت: متوسط دمای استان نیز در سال زراعی گذشته ۱۲.۸ بود که این میزان در سال زراعی پیش از آن به ۱۳.۳ درجه می رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی هم درباره هوای استان در هفته جاری گفت: احتمال وقوع بارش‌های پراکنده طی امروز شنبه در نواحی شمالی استان دور از انتظار نیست.

یاسر اشتاد گفت: تا روز سه‌شنبه هوای استان پایدار است و جز وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر در استان پدیده خاصی رخ نخواهد داد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای شهرستان ارومیه بین ۱۰ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود و شهرستان تکاب با ۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و بوکان با ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم ترین شهر استان ثبت شد.

آذربایجان‌غربی استانی با سالانه ۳۷۰ تا ۴۰۰ میلیمتر بارندگی است؛نواحی جنوبی آذربایجان‌غربی جزو نواحی پر بارش آن محسوب می شوند.

شهرستان سردشت در این نواحی سالانه ۷۰۰ تا یکهزار میلیمتر بارندگی را برای خود ثبت کرده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی