بیش از 136 هزار مرسوله در مهاباد توزیع شد


بیش از 136 هزار مرسوله در مهاباد توزیع شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره پست مهاباد گفت: همزمان با نیمه نخست امسال 136 هزار و 381 مرسوله پستی شامل پست پیشتار، عادی، سفارشی و پست ویژه در این شهرستان دریافت و ارسال شده است.

حمید سیفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۹۰ هزار و ۹۸۱ مرسوله به صورت پیشتار، ۴۰ هزار و ۱۰ مرسوله به صورت سفارشی، چهار هزار و ۸۰۷ مرسوله به صورت ویژه و ۵۸۳ مرسئوله نیز به صورت عادی در این شهرستان دریافت و ارسال شده که در مجموع ۳۵ هزار مرسوله نسبت به پارسال کمتر است.

وی ادامه داد: کاهش و حذف توزیع قبوض‌ اداره‌های خدماتی از جمله تلفن همراه، کاهش صدور کارت ملی هوشمند شهروندان و افزایش نرخ ارسال مرسولات پستی از مهم‌ترین عوامل کاهش بار ترافیکی مرسوله‌های مهاباد است.

رییس اداره پست مهاباد اظهار داشت: امسال ۲۱۲ مرسوله پستی بین مهاباد و خارج از کشور تبادل شده که از این تعداد ۱۷۳ مرسوله پستی وارد و ۳۹ مرسوله خارج شده است.

سیفی بیان کرد: بیشترین تبادل پستی مهاباد با کشورهای خارجی به ترتیب با کشورهای آلمان، سوئد، نروژ و کانادا انجام شده است.

وی با بیان اینکه پارسال هزار و ۸۷۸ مورد ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز از طریق اداره پست در سطح شهرستان انجام شده است، اضافه کرد: در این مدت هزار و ۵۲ کارت ملی هوشمند به شهروندان مهابادی تحویل داده شده است.

سال گذشته ۱۶۵ هزار و ۲۲۴ مرسوله پستی داخلی و خارجی در مهاباد جابجا و تحویل مشتریان شده که نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد کاهش یافته است.

داره پست مهاباد با ۱۴ دفتر خدمات ارتباطی مشترک شهری، ۲۶ دفتر آی سی تی، پنج دفتر نمایندگی روستایی و یک اداره پست مرکزی در سطح این شهرستان فعالیت دارد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)