امسال 700 خدمت پزشکی به ساکنان مناطق محروم مهاباد ارایه شد


امسال 700 خدمت پزشکی به ساکنان مناطق محروم مهاباد ارایه شد

مهاباد- ایرنا- مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه مهاباد گفت: نیمه نخست امسال 700 خدمت پزشکی رایگان توسط تیم‌های بسیج جامعه پزشکی این شهرستان به ساکنان مناطق محروم ارایه شد.

سرهنگ علی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیمه نخست امسال در مجموع سه تیم پزشکی به مناطق محروم در مناطق شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند و خدمات پزشکی رایگان را به بیماران این مناطق ارایه دادند.

وی اضافه کرد: در این مدت ۲ تیم پزشکی عمومی به مناطق "کانی‌صوفی‌رشید" و "زمین‌های شهرداری" مهاباد که از مناطق حاشیه‌ای و محروم این شهر هستند اعزام و این ۲ تیم پزشکی در مجموع ۵۰۰ خدمت پزشکی رایگان ارایه دادند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه مهاباد با اشاره به اعزام یک تیم به مناطق روستایی این شهرستان گفت: این تیم‌ پزشکی همزمان با هفته دفاع مقدس برای ارایه خدمات پزشکی به روستای "آفان" از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد اعزام شد و به روستاییان ساکن در این روستا و دیگر روستاهای اطراف آن به طور رایگان خدمات پزشکی ارایه کردند.

وی اضافه کرد: این تیم نیز در مجموع ۲۵۰ خدمت از جمله در زمینه مشاوره مامایی و پزشکی، تزریقات و پانسمان، غربالگری اولیه بیماری‌های مختلف مانند فشارخون و قندخون، خودامدادی و دیگرامدادی و روش‌های مبارزه با بیماری کرونا را به اهالی این روستا ارایه کردند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی مهاباد اضافه کرد: سال گذشته نیز ۱۸ اکیپ بسیج جامعه پزشکی با حضور در روستاهای مختلف این شهرستان به بیش از سه هزار نفر خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی رایگان ارایه کرده بودند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع قدس ۷۵۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...