جدال جدید فیسبوک و اپل بر سر انتخاب پیام‌رسان پیش فرض


جدال جدید فیسبوک و اپل بر سر انتخاب پیام‌رسان پیش فرض

رسانه کلیک – فیسبوک طی درخواستی از اپل خواست تا به کاربران iOS خود این امکان را بدهد که بتوانند درصورت تمایل پیام‌رسان فیسبوک را به جای پیام‌رسان پیش فرض اپل انتخاب کنند. فیسبوک می‌خواهد تا شما بتوانید در صورت تمایل پیام‌رسان Massanger فیسبوک را به‌عنوان پیش‌فرض در iOS انتخاب کنید. ظاهراً ، فیسبوک سالهاست که […] نوشته جدال جدید فیسبوک و اپل بر سر...

رسانه کلیک – فیسبوک طی درخواستی از اپل خواست تا به کاربران iOS خود این امکان را بدهد که بتوانند درصورت تمایل پیام‌رسان فیسبوک را به جای پیام‌رسان پیش فرض اپل انتخاب کنند.

فیسبوک می‌خواهد تا شما بتوانید در صورت تمایل پیام‌رسان Massanger فیسبوک را به‌عنوان پیش‌فرض در iOS انتخاب کنید. ظاهراً ، فیسبوک سالهاست که تلاش می کند اپل را متقاعد کند تا اجازه دهد کاربران iOS در صورت تمایل برنامه پیام‌رسان فیسبوک را با پیام‌رسان اپل عوض کنند. اما اکنون که iOS 14 به کاربران امکان انتخاب مرورگر وب و برنامه های ایمیل جایگزین را می‌دهد، فیسبوک نیز با طرح درخواست مجدد سعی در اعمال فشار بر اپل برای قبول این درخواست را دارد.

استن چودنوفسکی (Stan Chudnovsky)، معاون مدیر عامل فیسبوک، به وبسایت The Information گفت:

“ما احساس می کنیم مردم باید بتوانند برنامه های پیام‌رسان مختلف را به انتخاب خود پیش‌فرض قرار دهند. “به طور کلی نیز، همه چیز در حال حرکت به این سمت است.”

هرچند Massanger احتمالاً بهترین گزینه برای برنامه پیام‌رسان پیش فرض گوشی شما نیست، اما به‌طور کل داشتن حق تنظیم مجدد برنامه‌های پیش فرض می تواند به شما امکان بدهد تا برنامه‌هایی را انتخاب کنید که تجربه کاربری بهتری نسبت به پیام‌رسان پیش فرض خود اپل داشته باشند.

علی‌رغم اینکه سیستم عامل Android در حال حاضر به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا برنامه پیام‌رسان دلخواه خود را به‌عنوان پیش فرض انتخاب کنند. متأسفانه، به نظر نمی‌رسد اپل با درخواست فیسبوک موافقت کند و این حق انتخاب را به کاربران خود بدهد. برنامه Apple’s Messages هنوز یکی از دلایل خرید گوشی‌ها و تبلت‌های کمپانی Apple است و اپل این پیام‌رسان را بابت قوانین حفظ حریم خصوصی که پیام‌های آن توسط پیام های رمزگذاری شده ارسال می‌شوند نسبت به رقبا برتر می‌داند.

همین مسئله عدم اجازه به کاربران برای انتخاب برنامه پیام‌رسان پیش فرض خود، می تواند با این استدلال که اپل “رفتارهای انحصارطلبانه” را اعمال می کند، کمک کند. این شرکت همچنین با انتقادات دیگری نسبت به هزینه های App Store خود روبرو است و همین مسئله این شرکت را هدف تحقیقات ضد انحصاری متعددی قرار داده است. امروز، اپیک گیمز، اسپاتیفای و دیگر برنامه‌ها، ائتلاف خود را برای احقاق حقوق خود اعلام کردند، تا شاید با این کار بتوانند با اعمال فشار به اپل و گوگل باعث تغییر قوانین فروشگاه برنامه و سایر سیاست های محدود کننده آن‌ها شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان