فرزند شهید: دفاع مقدس درسی برای مقابله با جنگ اقتصادی است


فرزند شهید: دفاع مقدس درسی برای مقابله با جنگ اقتصادی است

شیراز-ایرنا- فرزند شهید عباس بهجت حقیقی از شهدای شاخص فارس گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان به رغم تفاوت دیدگاه و اندیشه در دفاع از کشور و ایستادگی در مقابل متجاوز به میدان آمدند، امروز نیز باید با درس گرفتن از آنان همه برای مقابله با جنگ اقتصادی با وحدت به میدان بیایند.

احد بهجت حقیقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خاطرات خود از روزهای دفاع مقدس افزود: فضایی که از دوران دفاع مقدس از مرحوم پدرم در ذهن دارم این است که در آن ایام هم تضارب آرا و نظرات سیاسی وجود داشت اما افراد با اندیشه ها و تفکرهای مختلف در صحنه جنگ حاضر شدند.
وی ادامه داد: کسانی که همرزم پدرم بودند شاید تفکرات مختلفی داشتند اما زمانی که بحث حضور در جنگ و دفاع از کشور مطرح می‌شد همه یکدل و یکصدا در جبهه ها حضور پیدا می کردند و در آنجا فضای عملی وحدت مشاهده می شد و این خیلی ارزشمند است.
فرزند شهید بهجت حقیقی گفت: در حال حاضر نیز در فضایی قرار داریم که شبیه دوران دفاع مقدس است، با درس گرفتن از آن دوران، در فضای فعلی باید اختلافات را کنار بگذاریم و به داد مردم برسیم و به معیشت و اقتصاد مردم توجه کنیم.

همسر و خانواده شهدا و ایثارگران فراموش نشوند
وی در ادامه بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات تلخ و شیرین زیادی است که با گذشت ۴۰ سال از آغاز جنگ و ۳۲ سال از پایان آن، لحظه به لحظه آن خاطره است.
این فرزند شهید با اشاره به انتشار پیام های تبریک به مناسب گرامیداشت سالروز پیروزی دفاع مقدس به رزمندگان گفت: احساس می کنم خانواده رزمندگان به خصوص همسران و پدر و مادران شهدا و خانواده های ایثارگران و جانبازان را در این پیامها فراموش می‌کنیم.
وی افزود: تلخی ها و سختی هایی که این عزیزان در دوران دفاع مقدس در ایامی که همسر یا فرزند آنان در جبهه و در حال جنگ بوده است را نباید فراموش کنیم و در این ایام باید از آنان یاد کنیم.

هیچ مانعی نتوانست مقابل هدف شهدا بایستد
این فرزند شهید که در زمان شهادت پدر کلاس چهارم ابتدایی و فرزند ارشد خانواده بود با اشاره به آخرین خاطره خود از پدر قبل از شهادت بیان کرد: یک هفته تا آغاز عملیات کربلای ۵ باقی مانده بود زمانی که پدر قصد رفتن مجدد به جبهه را داشت مادرم دلتنگ حضور مجدد پدر در جبهه بود.
وی افزود: کسی که دلش با یک هدف است همه موانع را کنار می‌گذارد و به سمت هدف خود می رود، پدر من و بسیاری از شهدا متاهل بودند و همسر و فرزند داشتند اما همسر و فرزندان را کنار گذاشتند و به سمت مسیری رفتند که دلشان با آن مسیر بود، مسیری که به سمت معبودشان می رفت و این ارزشمند است.

پدرم همیشه گمنام به جبهه می رفت
وی ادامه داد: با وجود اینکه پدرم در زمان جنگ مسوولیت داشت و جزو مدیران دولتی بود اما به عنوان بسیجی و کاملا گمنام به جنگ می رفت.

عباس بهجت حقیقی در زمان شهادت مدیرکل منابع طبیعی استان فارس بود.

اصل دفاع مقدس را به مردم بشناسانیم
این فرزند شهید همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار ۳۱ شهریورماه ۹۹ با پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گفت: همانطور که ایشان فرمودند باید اصل دفاع مقدس را به مردم بشناسانیم و هدف ها را برای مردم تبیین کنیم و از تحریف فضای دفاع مقدس جلوگیری کنیم.
بهجت حقیقی افزود: باید حقایق دفاع مقدس را به مردم بگوییم تا نسل آینده نیز بداند چه کسانی با چه روحیه و گذشت هایی به جبهه های جنگ رفتند تا این مرز و بوم بماند.
شهید عباس حقیقی سال ۱۳۲۷ در شهر شیراز متولد شد و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان حاج قوام شهر شیراز گذراند.
وی در سال ۱۳۴۶ در دانشگاه جندی شاپور اهواز در رشته دامپروری شروع به تحصیل کرد و تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد را در این دانشگاه گذراند.
در سال ۱۳۵۲ پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به استخدام وزارت کشاورزی سابق درآمد و در سال ۱۳۵۷ در روز ۲۲ بهمن در درگیری ها با ساواک در میدان شهرداری شیراز از قسمت پا مجروح و ۶ ماه در بیمارستان بستری شد.
در سال ۱۳۵۸ به عنوان مدیرعامل مجتمع صنعتی گوشت فارس، در سال ۱۳۶۲ به عنوان قائم مقام سازمان کشاورزی استان فارس و در سال ۱۳۶۳ نیز به عنوان مدیرکل منابع طبیعی فارس فعالیت خود را آغاز کرد. وی در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نایل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری