پلیس آمریکا 127 معترض را بازداشت کرد


پلیس آمریکا 127 معترض را بازداشت کرد

تهران- ایرنا- پلیس آمریکا 127 نفر از معترضانی را که علیه تبرئه عاملان قتل یک دختر جوان سیاهپوست در شهر لوئیزویل تظاهرات کردند، بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه ایالتی کنتاکی روز چهارشنبه افسران پلیسی را که در قتل «برونا تیلور» دختر سیاهپوست ۲۶ ساله در شهر لوئیزویل دست داشتند، تبرئه کرد.
تیلور ۳۱ ماه مارس توسط ۳ مامور لباس شخصی پلیس در مقابل خانه‌اش به ضرب گلوله کشته شد.
به دنبال اعلام نظر دادگاه ایالتی کنتاکی، تظاهراتی در شهرهای نیویورک، واشنگتن و لس‌آنجلس برگزار شد اما کانون اصلی این اعتراضات شهر لوئیزویل در ایالت کنتاکی بود که با حضور هزاران نفر برگزار شد.
این تظاهرات به درگیری میان معترضان و پلیس انجامید و نیروهای پلیس برای مقابله با اعتراض‌کنندگان از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی استفاده کردند.
«دوایت میچل» سخنگوی پلیس لوئیزویل پنجشنبه به وقت محلی گفت: در مجموع ۱۲۷ نفر در اعتراضات شب گذشته و بامداد امروز بازداشت شدند.
مقام‌های امنیتی لوئیزویل روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ شب تا ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی مقررات منع آمدوشد اعلام کرده‌اند.
امسال قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست توسط پلیس آمریکا موجی از اعتراضات را برانگیخت که واکنش‌های جهانی در محکومیت این قتل را نیز به دنبال داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید