برگزاری مراسم سوگواری حضرت رقیه (س ) و امام جعفر صادق (ع) 


برگزاری مراسم سوگواری حضرت رقیه (س ) و امام جعفر صادق (ع) 

حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) امام جعفر صادق (ع) به مدت 3 شب مراسم سوگواری در مرکز شهر رودبار جنوب در حال برگزاری است.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) امام جعفر صادق (ع) به مدت ۳ شب مراسم سوگواری در مرکز شهر رودبار جنوب در حال برگزاری است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: این مراسم با مشارکت بچه مسجدی های عضو گروه جهادی کانون شهید باکری و با همکاری طلاب حوزه علمیه در قالب هیئت ریحانه النبی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: از ویژه برنامه های مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه (س) و امام جعفر صادق (ع)، سخنرانی در باب فضائل امام جعفر صادق (ع) و مصائب اهل بیت علیهم السلام و مداحی است.

حجت الاسلام خاوری ادامه داد: این مراسم از ساعت ۹ شب به مدت ۲ ساعت در فضای باز همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب ابراز کرد: در این مراسم سوگواری هر شب با کمک بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری شهید باکری ماسک در بین عزاداران حسینی توزیع می شود و علاوه بر این نیز قبل از حضور عزاداران مکان عزاداری ضدعفونی می شود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی سفره نذری در این شب ها نیست بنابراین با رعایت کامل نکات بهداشتی غذا پخت و بسته بندی شده و پس از پایان مراسم در بین عزاداران توزیع می شود تا در منازل خود مهمان سفره با برکت اهل بیت علیهم السلام باشند.

حجت الاسلام خاوری در خاتمه تاکید کرد: خادمی اهل بیت علیهم السلام افتخار ما شیعیان است و با وجود محدودیت هایی که کرونا در برپایی مجالس عزای اهل بیت علیهم السلام به وجود آورده اما با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه ندادیم چراغ مجلس عزای اهل بیت علیهم السلام خاموش بماند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا