فرماندار اسلامشهر بروز تخلف در مورد صدور مجوز معاینه فنی را تکذیب کرد


فرماندار اسلامشهر بروز تخلف در مورد صدور مجوز معاینه فنی را تکذیب کرد

تهران- ایرنا- فرمانداری اسلامشهر در پاسخ به شایعات ایجاد شده در خصوص فساد مالی بابت صدور مجوز راه اندازی مرکز معاینه در این شهرستان روز پنجشنبه اعلام کرد که هیچ تخلفی انجام نشده و تمام اقدامات طبق قانون بوده است.

به گزارش ایرنا، شامگاه گذشته چندین نفر در صفحه توئیتر با انتشار تصاویر نامه های مکاتبه شده در خصوص صدور مجوز برای راه اندازی مرکز معاینه فنی و تعویض پلاک، شایبعه فساد مالی مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر را رواج دادند.

در اغلب این پست ها حتی اشاره به نوع تخلف و فساد فرماندار اسلامشهر نیز نشده است اما طی چند پست تصویر ۲ نامه که یکی خطاب به فرماندار اسلامشهر برای درخواست صدور مجوز و دیگری نامه مدیرکل راهداری خطاب به مرسلپور در خصوص مجوز درخواست شده، منتشر شده است.

شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در همین زمینه در پاسخ به سوال رسانه اعلام کرده است که دستور بررسی این موضوع را که دیشب به دست من رسیده است، صادر کرده ام.

وی افزود: چون اطلاعاتی در این خصوص ندارم، دستور بررسی آن را صادر کردم.

حسن بیگی اضافه کرد: مراکزی که مسئول رسیدگی به این تخلفات هستند، این موضوع را بررسی خواهند کرد و به محض مشخص شدن صحت یا کذب بودن موضوع، نتیجه را به ما ارسال خواهند کرد.

گفتنی است در میان شایعات منتشر شده در خصوص فرماندار اسلامشهر این موضوع را نیز می توان مشاهده کرد که مسعود مرسلپور به واسطه رهن یک خانه گران‌قیمت در ولنجک، فرزند صاحبخانه را در دفتر خود به مشغول به کار کرده و به صاحبخانه هم وعده اعطای زمین در اسلامشهر را داده تا مرکز معاینه فنی دایر کند؛ بنابراین این موضوع در فضای مجازی ترند شده است.

روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر نیز به دنبال این شایعات و ترند شدن نام مرسلپور فرماندار اسلامشهر، روز پنجشنبه در پاسخ به سوالات مطرح شده در اطلاعیه ای که یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، اعلام کرد: با وجود توضیحات ارائه شده در پاسخ به سیاه نمایی ها و تخریب های صورت گرفته هدفدار و هدایت شده برخی افراد در فضای مجازی علیه فرماندار اسلامشهر، ابهام آفرینی های جدید و تکرار همان موارد کذب پیشین بهانه ای شد تا برخی نیروهای خودجوش به تازگی تربیت شده و آموزش دیده، فضا را برای تخریب فرماندار اسلامشهر فراهم ببینند و حملاتشان را این بار در توییتر با شدت بیشتری ادامه داده و شب گذشته نیز پیروزمندانه و با آب و تاب فراوان ترند یک شدن فرماندار اسلامشهر در توییتر را بازتاب دهند.

در ان اطلاعیه آمده است: به نظر در کلاس های آموزشی برای این نیروهای خودجوش که اغلب با هویت های جعلی در فضای مجازی مشغول دروغ پراکنی و سیاه نمایی هستند، فیلمهای هالیوودی زیادی به نمایش درآمده چرا که در ساعات پایانی دیشب دوستان اعلام می کردند آتش سوزی شهر لبنیات میهن نیز توسط فرمانداری اسلامشهر انجام شده تا هجمه های اخیر پایان یابد.

در ادامه توضیحاتی درباره ابهامات ایجاد شده در فضای مجازی جهت اطلاع مردم شریف اسلامشهر ارائه می گردد و در نهایت نیز قضاوت را به آنان می سپاریم.

در بند دوم جوابیه نخست فرمانداری، صراحتاً به درخواست سرمایه گذار و نامه فرماندار به یکی از دستگاههای ذیربط استانی (نامه ۱) اشاره شده بود و تخریب کنندگان هوشمند ساعاتی پس از انتشار جوابیه، تصاویر درخواست مذکور و نامه اداری فرمانداری را به عنوان اسناد اثبات تخلف منتشر کردند.

شش روز پس از نامه فرماندار اسلامشهر به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، این اداره کل در پاسخی مکتوب (نامه ۲) که جهت اطلاع شهروندان عزیز آن را منتشر می کنیم، اعلام داشته آن اداره کل فقط صدور مجوز فعالیت مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین را در اختیار دارد و با اشاره به فعالیت دو مرکز در اسلامشهر، عملاً مخالفت خود را با صدور مجوز برای مرکز معاینه فنی جدید اعلام کرده است.

تمام پروسه درخواست تا صدور مجوز مرکز تعویض پلاک توسط فرد متقاضی نیز در پلیس راهنمایی و رانندگی کشور طی شده، نه در فرمانداری و نهادهای دولتی.

اوایل سال ۹۸ طبق توافق اولیه قرار بود فرد سرمایه گذار با دهیاری بهرام آباد مشارکت کند، ۶۰ فرصت شغلی در روستا ایجاد شود و بخش عمده درآمد فعالیت مرکز تعویض پلاک یا عوارض شهری به حساب دهیاری واریز شود.

توافق مذکور جهت انجام مشارکت هیچگاه اجرایی نشد و بیش از یک سال از منتفی شدن آن می گذرد.

بر خلاف ادعاها زمین مورد اشاره هیچ تغییر کاربری نداشته و همچنان بهره برداری از آن در اختیار دهیاری است.

گفته شده چرا صدور مجوز مرکز تعویض پلاک از طریق مناقصه نبوده؟ یا عنوان شده فرمانداری با رانت دولتی این مجوز را صادر کرده! در حالی که پلیس راهنمایی و رانندگی کشور این مجوز را صادر می کند نه فرمانداری و یا دستگاه‌های دولتی.

مجوز صادره از سوی پلیس راهور ناجا به هیچ عنوان قابل واگذاری، فروش به اشخاص دیگر و حتی انتقال به شهرستانی دیگر نیست و در صورت عدم راه اندازی مرکز تعویض پلاک در اسلامشهر مجوز صادره ابطال خواهد شد.

در موارد متعددی عنوان شده چرا فرماندار اسلامشهر در این شهرستان سکونت ندارد؟ همانگونه که وزیر کشور تیرماه سال گذشته در صحن علنی مجلس اعلام کردند «تکالیف قانونی در مورد سکونت فرمانداران، بخشداران و معاونان آنها در شهرستان وجود ندارد و از سوی دیگر منابعی برای استقرار مسکونی فرمانداران، بخشداران و معاونان آنان پیش بینی نشده است».

همواره حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران جهت حضور در اسلامشهر و سرمایه گذاری در بخش های مختلف که به ایجاد اشتغال و رشد و توسعه شهرستان می انجامد مورد تاکید بوده و سرمایه گذاری و فعالیت افراد مختلف ولو در صورت داشتن ارتباط و آشنایی با مسئولان شهرستان اگر در چارچوب و روال قانونی انجام شود، فاقد هرگونه ایراد و اشکالی است.

فراموش نکنیم دستگاه‌های نظارتی شهرستان اشراف کافی به تمامی امورات ادارات دارند.

یکی از آموزه‌های مهم تربیتی که مورد تاکید مکتب انسان ساز اسلام، ضرورت حفظ حرمت و آبروی دیگران، زود قضاوت نکردن و پرهیز از تهمت و افتراست. افرادی با اغراض و کینه های شخصی نسبت به انتشار مواردی کذب در فضای مجازی اقدام کردند و برخی نیز با تمایلات سیاسی و جناحی به آن دامن زدند. خبر دروغ و کذب منتشر کردن، توییت و کامنت زدن با هویت جعلی شاید در این دنیا به کارمان بیاید اما روزی در محکمه عدل الهی باید پاسخگو باشیم و چقدر خوب است همه ما که خودمان را حسینی(ع) می دانیم کلام زیبای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) که فرمودند: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید» را سرلوحه تمام امور زندگی مان قرار دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز