آگاه سازی مردم نسبت به مضرات مشروبات الکلی و مواد مخدر ضروری است


آگاه سازی مردم نسبت به مضرات مشروبات الکلی و مواد مخدر ضروری است

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بر ضرورت آگاه سازی مردم نسبت به مضرات مشروبات الکلی و موادمخدر تاکید و تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی صحیح و شفاف شرایطی فراهم شود تا مردم به صورت آگاهانه به سمت اینگونه مسایل کشیده نشوند.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان که در استانداری برگزار شد، از گرایش جوانان به مصرف مشروبات الکلی به عنوان یک معضل اجتماعی موجود در جامعه یاد کرد و افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، وظیفه همه مسوولان و مردم در جهت روشنگری و مبارزه با این موضوعات مهم، سنگین و حساس تلقی می‌شود.

وی اظهار داشت: اجتماعی کردن بحث مبارزه با مشروبات الکلی و موادمخدر در استان امری ضروری به حساب آمده و روشنگری و آگاه سازی مردم در زمینه تاثیرات مخرب استفاده از این نوع مواد از جمله مباحثی است که باید به صورت ویژه در دستور کار متولیان این حوزه قرار گیرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی ابتدا باید علل و عوامل گرایش به این موضوعات را شناسایی کرد تا بتوان راحت‌تر برای حل و فصل آن راهکار ارایه داد.

این مسوول سیاسی با اشاره به اینکه مساله موادمخدر و مشروبات الکلی باید به عنوان یک قبح در جامعه مطرح شود، افزود: استفاده از ظرفیت مراکز فرهنگی از جمله آموزش و پرورش در راستای روشنگری و آگاه ‌سازی دانش‌آموزان در مورد تاثیرات منفی مصرف آن در قالب دوره‌های آموزشی از دیگر نیازهای ضروری در این حوزه به شمار می‌رود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با بیان اینکه ۲۶ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: در کنار اقدامات قهری و سلبی باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی، راه‌های پیشگیری از مصرف مواد الکلی را در بین این قشر حساس تبیین کرد.

آگاه سازی مردم نسبت به مضرات مشروبات الکلی و مواد مخدر ضروری است

موادمخدر به عنوان یک معضل فراگیر در جامعه مطرح شود

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین در این نشست اظهار داشت: مصرف مواد الکلی و مخدر یک معضل اجتماعی است و همواره آسیب‌های اجتماعی دیگر را نیز به دنبال دارد.

مریم بیدخام با اشاره به علل مصرف مواد الکلی در بین جوانان، افزود: یکی از علت‌های مهم در دسترس بودن این مواد، نشاط و سرخوشی کاذب و سست شدن باورهای دینی است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم موادمخدر و الکلی را به عنوان یک معضل فراگیر در جامعه معرفی کنیم و همه ما نیز با احساس مسوولیت در زمینه پیشگیری، مقابله و صیانت از این موضوعات پای کار بیاییم، گفت: آثار مخرب مصرف الکل در سلامتی جسم و روح ثابت شده و امروزه پزشکان عامل بسیاری از افسردگی‌ها و انحرافات اجتماعی را در مصرف این مواد می‌دانند.

وی با بیان اینکه مصرف مواد الکلی جزء آسیب‌های اجتماعی پنهان طبقه‌بندی می‌شود، تاکید کرد: کودک آزاری، سوانح جاده‌ای، بزهکاری و بسیاری از مشکلات خانوادگی تنها بخشی از تاثیرات مصرف این نوع مواد بوده که برروی جسم ، روح و روان افراد تاثیر منفی برجای می‌گذارد.

این مسوول تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی درهم تنیده و پیچیده است، به همان مراتب نیز وظیفه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی برعهده یک دستگاه خاص نیست و همه دستگاه‌ها باید مشارکت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)