31 حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد


31 حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: 31 حلقه چاه غیرمجاز در نیمه اول سال‌جاری در این استان مسدود شد که نتیجه آن صرفه‌جویی یک میلیون متر مکعب آب در سال است.

به گزارش ایرنا ، عباس جنگی مرنی روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهارداشت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۷۷۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که با این اقدام از تخلیه ۲۳ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در سال جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۶ هزار و ۷۶۰ حلقه چاه مجاز در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت ، خدمات و تامین آب آشامیدنی در استان وجود دارد که به طور متوسط سالیانه حدود ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب برداشتی از این چاه‌ها می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه با تلاش‌های سال‌های گذشته شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و مراجع قضایی و انتظامی استان تا آخر سال ۱۳۹۸ فقط ۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود داشت، ادامه داد: در حال حاضر تنها ۵۱ حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد و برنامه‌ریزی برای انسداد این چاه‌ها نیز انجام شده است.

جنگی مرنی با اشاره به اینکه ۲۶۰ رشته قنات با مصارف آب حدود ۱۰ میلیون مترمکعب در سال در استان وجود دارد، بیان کرد: همچنین چهار هزار و ۹۰ دهنه چشمه به ثبت رسیده که مصارف این چشمه‌ها ۶۲ میلیون مترمکعب در سال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: در طول برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه ۵۹۹ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها در استان نصب شده است که صرفه‌جویی حاصل از این اقدام حدود ۱۴ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تعداد ۱۱۴ دستگاه کنتور هوشمند در چاه‌های استان نصب شده، افزود: در سال ۱۳۹۸ نیز برغم محدودیت منابع مالی، با تلاش همکاران معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت، تعداد ۵۸ دستگاه کنتور در چاه‌های استان نصب شد.

او تعداد کنتورهای نصب شده در نیمه اول امسال را ۱۵۰ دستگاه با ظرفیت صرفه‌جویی چهار میلیون مترمکعی آب دانست و گفت: اهداف تعیین شده برای نصب کنتور هوشمند در سال جاری تعداد ۲۵۰ دستگاه کنتور است که اقدامات لازم در این راستا تداوم دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟