احداث هفت کتابخانه‌ عمومی در بروجرد ضروری است


احداث هفت کتابخانه‌ عمومی در بروجرد ضروری است

بروجرد - ایرنا - رییس اداره کتابخانه های عمومی بروجرد گفت: هم اکنون پنج کتابخانه نهادی در شهرستان فعال است که براساس استاندارهای متناسب با جمعیت بروجرد احداث هفت کتابخانه دیگر ضروری است.

داوود پهلوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنا بر استانداردهای موجود به ازای هر ۲۵ هزار نفر باید یک کتابخانه وجود داشته باشد که بنا بر این معیار اگر فقط پنج کتابخانه نهادی بروجرد را در نظر گرفت تعداد هفت کتابخانه دیگر باید اضافه شود و با رسیدن به ۱۳ کتابخانه می توان به استاندارد لازم در این زمینه رسید.

وی با اشاره به کتابخانه های مشارکتی و رضوی که تعداد آنها به ۹ کتابخانه در بروجرد می رسد، گفت: کتابخانه های مشارکتی بطور مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی فعالیت ندارند و در زمان های مختلفی ممکن است به فراخور مشکلات مختلف اعم از کمبودهای مالی ، تعطیل شوند بنابراین معیار برای رسیدن به استاندارد کتابخانه های مورد نیاز را اگر همان کتابخانه های نهادی دانست ، شهرستان بروجرد با کمبود کتابخانه مواجه است.

پهلوان گفت: کتابخانه استاد عبدالمحمد آیتی یکی از بزرگترین و مهترین طرح های کتابخانه ای در استان لرستان است که با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام رسیده است و جذب نیروی انسانی و نصب تجهیزات آن در حال انجام است تا در هفته کتاب و کتابخوانی آبان ماه امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: روند احداث طرح کتابخانه روستای دینارآباد با اهدای زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع از سال ۹۳ آغاز شد که با پیشرفت حدود ۱۰۰ درصد بعنوان اولین کتابخانه روستایی شهرستان بروجرد همزمان با هفته کتاب در آبان ماه افتتاح می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد با اشاره به راه اندازی کتابخانه شهید باهنر بروجرد همزمان با دهه فجر امسال گفت: پس از وقوع زلزله سال ۸۵ ساختمان کتابخانه شهید باهنر با هدف مقاوم‌سازی تخلیه شد. قرار بود عملیات بازسازی آن، طی بازه زمانی دو ساله اجرایی شود، اما افزایش و نوسانات قیمت مصالح ساختمانی، موجب تعطیلی پروژه و طولانی شدن روند اجرایی آن شد.

پهلوان یادآور شد: در مجموع تا پایان سال جاری ، سه کتابخانه در شهرستان بروجرد به بهره برداری می رسد که این کتابخانه ها می توانند بخشی از فاصله این شهرستان با استاندارهای لازم در خصوص فضاهای کتابخانه ای را جبران کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال