گلایه مدیر شبکه بهداشت گنبد از کم توجهی بانک‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی


گلایه مدیر شبکه بهداشت گنبد از کم توجهی بانک‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: نتایج یک بررسی‌ سرزده از ادارات و مراکز خدماتی و تجمعی شهرستان نشان می‌دهد برخی ادارات و ارگان‌ها مانند بانک‌ها، دفاتر ثبت اسناد و پلیس 10+ نسبت به اجرای اصول بهداشتی و پروتکل‌های توصیه‌شده مقابله با شیوع کرونا کم‌توجه هستند.

فرهاد بدیعی چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی، سلامت و خانواده گنبدکاووس اظهار داشت: در این طرح ۶۰ تیم از مرکز بهداشت شهرستان درساعت پیک شلوغی (۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه) با مراجعه به ۱۵۳ اداره، دانشگاه‌، دفاتر ثبت اسناد، پلیس۱۰+، دفاتر پیشخوان دولت، خدمات قضایی، بیمه و بانک‌ها ۱۱ آیتم مورد نظر مقابله با شیوع کرونا را مورد بررسی قرار دادند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از این مجموعه‌ها نمره عالی را بدست نیاوردند، افزود: دفاتر ثبت اسناد، پلیس ۱۰+ و بانک‌ها با توجه به تراکم بالا در رعایت موارد مورد نظر مقابله با شیوع کرونا از جمله استفاده از ماسک توسط کارکنان و مردم، رعایت فاصله یک متر، وجود امکانات شست‌و شوی دست‌ها و ضدعفونی، نصب مطالب آموزشی و سیستم تهویه از دیگر مجموعه‌های مورد بررسی عملکرد ضعیف‌تری داشتند و دانشگاه‌ها و ادارات در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، دفاتر خدمات رسان و بانک‌ها خواست نظارت خود بر رعایت اصول بهداشتی را بیشتر کنند چرا که بازدیدهای سرزده از مراکز اداری و خدماتی همچنان ادامه دارد و پنجشنبه هفته جاری هم وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مراکز عرضه‌کننده موادغذایی شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز در این نشست آخرین وضعیت آمار بستری‌ شدگان کرونا در بیمارستان‌های شهرستان را ۶۳ نفر اعلام کرد که ۱۹ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

دکتر عبدالرحیم پالیده با اشاره به اینکه ۳۵ نفر از کل بستری‌ شدگان در بیمارستان‌های گنبدکاووس ساکن این شهرستان هستند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سه هزار و ۶۳۲ نفر در مراکز درمانی بستری شدند که بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از آنان ساکن گنبد بودند.

وی افزود: بیشترین افراد بستری شده در بیمارستان‌های گنبدکاووس بالای ۵۱ سال سن دارند و بیش از ۷۴ درصد موارد فوتی کرونا درگیر بیماری زمینه‌ای بودند.

همچنین شهردار گنبدکاووس در این نشست گفت: چهار محله سیدآباد، بدلجه، مدرسی و چای‌بویین به عنوان بافت ناکارآمد هدف اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری قرار دارند و شهرداری حداقل یک تا ۲ پارک محله‌ای در این محلات ایجاد کرده و اجرای کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و بهسازی روشنایی معابر در این محلات بهتر از سایر نقاط شهری بود.

منصور طعنه گنبدی افزود: جایگاه آتش نشانی شماره چهار گنبدکاووس برای خدمات رسانی به مردم محدوده شمال و شرق شهر تا پایان سالجاری تکمیل و راه اندازی می‌شود.

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: ۹ هزار زن سرپرست خانوار در این شهرستان عمده مخارج زندگی خود را با اشتغال در مشاغل خرد و خانگی و تولید محصولات صنایع دستی تامین می‌کنند که شیوع کرونا آسیب جدی به فعالیت آنانوارد کرد.

فاطمه اسدالله پور از شهرداری خواست همکاری بیشتری برای تعیین مکانی مشخص برای ایجاد بازارچه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار داشته باشد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز از مردم شهرستان خواست همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تا از بین رفتن کامل این بیماری و جلوگیری از شیوع پیک سوم کرونا ادامه دهند.

عبدالقدیر کریمی با ابراز گلایه از رعایت ضعیف پروتکل‌های بهداشتی در برخی دفاتر خدمات رسانی، بانک‌ها و ادارات، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با حساسیت بیشتری بر رعایت اصول بهداشتی و موارد مورد نظر ستاد کرونا توجه داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه گفت: با فوت ۱۸۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۴ هزار و ۸۴۰ نفر رسید، ۲۴ استان کشور در وضعیت قرمز هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / جواد خیابانی در تلویزیون باکو با گزارش آذری فوتبال ! + عکس زن زیبای آقای گزارشگر...