تثبیت جمهوری اسلامی از دستاوردهای دفاع مقدس بود


تثبیت جمهوری اسلامی از دستاوردهای دفاع مقدس بود

تهران-ایرنا-سفیر اسبق ایران در چین گفت: تثبیت جمهوری اسلامی، ایستادگی در برابر قدرت‌ها و مطرح شدن به عنوان یک مکتب در دنیا از جمله دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای کشور است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرهنگسرای اخلاق، «جواد منصوری» که در ویژه برنامه «چهل چراغ» در جمع شهروندان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران دارالمومنین طهران در جوار مقبره‌الشهدای بوستان نارنج تهران سخن می‌گفت، افزود: یکی از آثار انقلاب این بود که متوجه شدیم شهادت یک مکتب، راه و نشانه پیروزی است.

وی اظهارداشت: دلایل شروع جنگ پیچیده نیست و دلایل پیروزی ما در جنگ نیز روشن است اما باید قدر دستاوردها و آثار و پیامدهایی که جنگ برای مملکت پدید آورد را بیشتر بدانیم.

کارشناس مسائل سیاسی درباره چگونگی محافظت از انقلاب و دستاوردهای آن گفت: به فرموده امام راحل، همان عواملی که باعث پیروزی انقلاب شد، برای تداوم انقلاب نیز ضروری است و آن عوامل وحدت مردم، ایمان و اعتقاد به اسلام و تبعیت از رهبری و ولایت فقیه است.

«منصوری» که بازمانده انفجار حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۰ است درباره عدم توقف جنگ بعد از فتح خرمشهر افزود: در شرایط مختلف، تصمیمات متفاوت گرفته می‌شود و در آن مقطع بعد از فتح خرمشهر دقیقا به همان دلایل، به صلاح نبود که جنگ متوقف شود و این تصمیم در آن شرایط گرفته شده است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین طی سخنانی با موضوع روایت‌گری و خاطره‌گویی دفاع مقدس، گفت: در دویست سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در هر جنگی که ایران شرکت داشته است، شکست خورده و حتی در جنگ جهانی اول و دوم که کشورمان بی‌طرف بود نیز آن را اشغال کردند.

«مهدی چمران» افزود: قبل از انقلاب ۶۵هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند که حقوقشان از کل حقوق پرداختی کشور بیشتر بود و به همین دلیل، آمریکایی‌ها رویاهای روزهای تسلط بر ایران را داشتند.

وی با اشاره به دست نوشته‌های برادر شهیدش اظهارداشت: ما راه شهادت حسینی را دنبال کردیم و راه حسین(ع)، این پیروزی را به ما نشان داد و تا زمانی که این راه و این مسیر را انتخاب کنیم، پیروزی هم همراه خواهیم داشت و اگر دشمن تلاش می‌کند ما را از اعتقاداتمان و شهیدانمان جدا کند، به همین علت است.

رئیس اسبق بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: رمز پیروزی ما، آینده را به ما نشان می‌دهد و اگر این راه را طی کنیم، پیروزی‌های بزرگتر به دنبال خواهد داشت و با تمامی مشکلات فرهنگی، سیاسی و مدیریتی که در کشور داریم، به امید آینده‌ای روشن و پیروزی بزرگ، راه شهادت و شهادت‌طلبی و راه حسین(ع) را دنبال می‌کنیم.

«مرضیه خسروی بروجنی» مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رئیس فرهنگسرای اخلاق نیز در این آیین، اهداف اجرای برنامه «چهل چراغ» در چهلمین هفته دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام در سطح شهر تهران را تبیین تاریخ دفاع مقدس و دستاوردهای آن و ترویج روحیه جهادی همراه با تکریم و تجلیل از مادران چشم به راه عنوان کرد.

در ادامه این مراسم نشان «هنرمند متعهد» به همراه لوح تقدیر توسط مادر شهید جاویدالاثر «علی سرجوقیان» به «میلاد عرفان‌پور» شاعر و برگزیده جشنواره شعر فجر و مولف مجموعه شعر «آخر مجلس» با حضور «جواد منصوری»، «مهدی چمران»، امام جماعت مسجد آل محمد(ص) و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ اهدا شد.

همچنین در این آیین مادر شهید جاویدالاثر «علی سرجوقیان» تکریم و تجلیل شد.

مرثیه‌سرایی و مداحی کربلایی «حمید نیکوکرداران» در شب شهادت حضرت رقیه (س)، برپایی ایستگاه توزیع پلاک هم‌عهدی با شهدای گمنام، نمایشگاه کتاب‌های دفاع مقدس با ۳۰ درصد تخفیف از بخش‌های دیگر این برنامه بود که همیاران سلامت به روند دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در طول مراسم نظارت داشتند.

مقبره الشهدای گمنام بوستان نارنج در منطقه ۱۴، بلوار ابوذر، بلوار پاسدار گمنام، بوستان نارنج واقع است.

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و امسال چهلمین سالگرد این دفاع منجر به پیروزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات