آمادگی خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاری در ایجاد کشتارگاه صنعتی


آمادگی خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاری در ایجاد کشتارگاه صنعتی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه استان در حوزه دام سبک و سنگین استعداد زیادی دارد، آمادگی لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاری در ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی و صنایع فراوری را داریم.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید کمال الدین میرجعفریان در نشست کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان افزود: ایجاد صنایع فرآوری می‌تواند ارزش افزوده بالایی را برای دامداران ایجاد کند.

وی ایجاد کشتارگاه را ظرفیتی برای تکمیل زنجیره فراوری محصولات دامی عنوان کرد و گفت: کشتارگاه‌های صنعتی ضمن اینکه شرایط بهداشتی را تضمین می‌کنند و در حفظ سلامت محیط زیست مؤثر هستند، ارزش افزوده بالاتری را برای سرمایه‌گذاران به همراه دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کشتارگاه‌های سنتی فعال در استان باید تجمیع و به کشتارگاه صنعتی تبدیل شوند تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

وی در تشریح ظرفیت‌های دامی استان خراسان جنوبی گفت: وجود بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک، ۳۵ هزار نفر شتر و حجم قابل توجهی دام سنگین و نیمه سنگین در استان، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع فراوری محصولات دامی است.

میرجعفریان با اشاره به اینکه از تمامی بخش‌های یک دام می‌توان در صنعت استفاده کرد اظهار داشت: با وجود پتانسیل‌هایی که در استان داریم، خراسان جنوبی می‌تواند در بحث فراوری چرم به برند کشور تبدیل شود.

وی بر همراهی و همکاری دستگاه‌ها با سرمایه‌گذاران و حمایت از متقاضیان فعالیت در صنایع فراوری محصولات دامی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام را از کمیته‌های فعال استان نام برد و گفت: نتایج نظارت‌های عالیه دقیق بر عملکرد کشتارگاه‌ها در حفظ مسایل بهداشتی، محیط زیست، کنترل سلامت دام و موارد دیگر به طور مستمر و بی‌وقفه در این کمیته مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی از فعالیت ۱۰ کشتارگاه در استان خبر داد و افزود: فقط ۲ شهرستان خوسف و زیرکوه از وجود کشتارگاه محروم بودند که با مصوبه امروز این کمیته، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) احداث کشتارگاه در این ۲ شهرستان را آغاز می‌کند.

میرجعفریان بیان کرد: آنچه در این کمیته مورد تاکید واقع شد، این است که کشتارگاه‌ها باید شرایط توسعه‌ای را هم لحاظ کنند تا بتوانند همگام با سمت و سوی توسعه استان، فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

وی در شمار طرح‌های در دست اقدام این کمیته به موضوع ممیزی کشتارگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: این کار در راستای رفع نواقص موجود در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود تا طی آن، کاستی‌های موجود در حوزه‌های زیرساختی و نیاز به بازسازی و بهسازی مرتفع شود.

براساس مصوبات این جلسه، کشتارگاه صنعتی شهرستان خوسف با سه خط جدای دام سبک، دام سنگین و شترمرغ ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه در مرحله نصب تجهیزات است، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

۲ کشتارگاه صنعتی در شهرستان‌های نهبندان و زیرکوه هم مجوز احداث اخذ کرد و عملیات اجرایی آن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آغاز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022