معاون آموزش و پرورش فارس: انجمن اولیا و مربیان در کنترل چاقی دانش‌آموزان تاثیرگذار است  


معاون آموزش و پرورش فارس: انجمن اولیا و مربیان در کنترل چاقی دانش‌آموزان تاثیرگذار است  

شیراز-ایرنا-معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: انجمن اولیا و مربیان برای اجرای صحیح پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان موسوم به کوچ نقشی موثر و سازنده دارد. 

احمدعلی قهرمانی، چهارشنبه در نشست با مسوولان انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس اظهار داشت: اجرای این طرح با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم کلید خورده است و در راستای تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح آگاهی و دانش دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان در پیشگیری و کنترل اضافه‌وزن و چاقی دانش‌آموزان، آگاهی از عوارض و پیامدهای منفی ناشی از آن، آشنایی با روش‌های ساده علمی در تشخیص شاخص توده بدنی، اصلاح الگوهای غذایی، آشنایی با انواع فعالیت های بدنی و ترغیب به داشتن وزن مناسب در طرح "کوچ" مطرح شده است و زمینه تحول اساسی و مبنایی در توسعه سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان کشور را محقق خواهد ساخت.

قهرمانی، با بیان اینکه در شرایط کرونایی، عدم تحرک و استرس سبب افزایش وزن و چاقی در جامعه به‌ ویژه بین کودکان و نوجوانان شده است، افزود: از آنجا که خانه و مدرسه ۲ رکن اصلی و موثر در تربیت و سلامت روح و جسم فرزندان به‌شمار می‌رود، ارتباط نزدیک ۲ نهاد اثرگذار انجمن اولیا و مربیان و مدرسه نیز از نظر کمی و کیفی، زمینه مناسبی برای دستیابی به نتیجه مطلوب در طرح ملی پروژه کنترل وزن و چاقی را فراهم می‌کند.

وی گفت: شرکت والدین در فعالیت‌های جسمانی و ورزشی، باعث ایجاد انگیزه مثبت در فرزندان می‌شود و در مقابل عادت به تماشای تلویزیون به مدت طولانی، رفتارهای کم تحرکی را در فرزندان تقویت می‌کند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان استان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: ازآنجاکه همانندسازی و الگوبرداری همواره به عنوان یکی از ملاک‌ها و معیارهای شکل‌گیری شخصیت و رفتارهای اجتماعی افراد محسوب می‌شود، والدین تاثیر بسیاری بر سبک زندگی فرزندان دارند.

عبدالحسین رحیمی ادامه داد: همسویی تغذیه سالم و فعالیت بدنی می‌تواند سبب تناسب اندام مطلوب شود اما این مقوله نیازمند مشارکت خانواده و آگاه سازی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران