پیشکسوتان جهاد و مقاومت در قصرشیرین تجلیل شدند


پیشکسوتان جهاد و مقاومت در قصرشیرین تجلیل شدند

قصرشیرین- ایرنا- پیشکسوتان جهاد و مقاومت قصرشیرین به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز چهارشنبه در مراسمی با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان تجلیل شدند.

فرماندار قصرشیرین در این مراسم در سخنانی با بزرگداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: این هفته یادآور روزهای سختی است که رزمندگان اسلام بی ادعا در راه دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند.
مرادعلی تاتار افزود: جوانان این دیار در لبیک به فرامین بنیانگذار انقلاب اسلامی در مقابل قدرت های استکباری ایستادند.

وی اظهار داشت: ایمان، تقوا و اراده ملت ایران و توسل به مکتب عاشورای حسینی بالاترین سلاحی بود که بر تجهیزات لجستیکی دشمن غلبه کرد و حتی یک وجب خاک به اشغال در نیامد.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس افتخار ایران اسلامی هستند و عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون رشادت‌های این عزیزان است.
تاتار اضافه کرد: مردم این کشور هیچ گاه در پیروی از امام راحل خود دچار تردید نشدند و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره چراغ راه هدایت کشور بوده است.

پیشکسوتان جهاد و مقاومت در قصرشیرین تجلیل شدند

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید دکامی نیروی زمینی سپاه نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس نشات گرفته از عاشورا است و در این دوران ایثار شهادت طلبی و ولایت مداری بود که رزمندگان را پیروز کرد.
سردار قدرت الله احمدی پور افزود: رزمندگان زیادی جان خود را فدا کردند و زیر تانک و مین رفتند تا یک وجب از خاک کشور به اشغال دشمن در نیاید.
وی اظهار داشت: جوانانی با سن و سال کم درس ایثار و اخلاص را در جبهه ها و اردوگاه های دشمن در دوران اسارت به دنیا نشان دادند.
سردار احمدی پور گفت: روحیه پاسداری از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی باعث پیروزی در دفاع مقدس شد.

وی ادامه داد: امام راحل به ملت ایران احترام، عزت و افتخار داد و این شعار که ما می توانیم روی پای خود بایستیم را محقق کرد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید دکامی نیروی زمینی سپاه افزود: انقلاب اسلامی منافع غربی ها را به خطر انداخته بود از این رو دشمن درصدد توطئه علیه جمهوری اسلامی برآمد و از هیچ اقدام شومی دریغ نکرد که حضور مردم و درایت های رهبرمعظم انقلاب مانع از رسیدن آن ها به خیال واهیشان شد.
وی ادامه داد: در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی دشمن با انواع ترفندها سعی در براندازی نظام اسلامی داشت که جنگ تحمیلی را به راه انداخت و ۳۶ کشور را برای کمک به رژیم بعثی صدام تجهیز کرد اما رزمندگان ما با کمترین امکانات و با روحیه ای مقاوم در برابر دشمن ایستادگی کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین هم در این مراسم گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس رشادت‌های زیادی برای انقلاب انجام دادند و این هفته فرصت مناسبی برای تجلیل از آن ها است.
سرهنگ پاسدار مرادعلی حسنی افزود: بسیجیان در هر زمانی به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک می گویند.

پیشکسوتان جهاد و مقاومت در قصرشیرین تجلیل شدند

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در اوایل جنگ تحمیلی۲ سال کامل در اشغال متجاوزان بعثی بود.
این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۸۶۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرد که قبور مطهر تعداد زیادی از این شهدا در سایر شهرهای استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۷ و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | نگاهی به دکوراسیون جدید خانه سرسبز ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی