70درصد نهاده مرغداری‌های خرم‌آباد تامین شد


70درصد نهاده مرغداری‌های خرم‌آباد تامین شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی خرم‌آباد گفت: 70 درصد نهاده دان مورد نیز واحدهای مرغ گوشتی و تخم‌گذار شهرستان با ارز دولتی تامین شده است.

مراد بیرانوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نهاده ها با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیار مرغداران قرار گرفته است و امیدواریم این روند تا پایان سال به منظور تثبیت قیمت و پایداری تولید ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: ۲۵ واحد مرغ گوشتی شهرستان خرم آباد شهریور امسال بیش از ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی و ۲ واحد فعال مرغ تخم‌گذار نیز ۱۵۰ تن تخم مرغ را تولید و به بازار تقاضا عرضه کردند.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد تصریح کرد: ۱۱۰ واحد مرغ گوشتی صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند که با برنامه ریزی صورت گرفته هر ماه یک چهارم از این واحدها با رعایت فاصله ۹۰ روزه اقدام به جوجه ریزی می کنند.

بیرانوند گفت: هر واحد به طور متوسط سه تا چهار دوره در سال جوجه ریزی می کند که علاوه بر تامین نیاز شهرستان خرم آباد، مازاد تولید نیز به بازار مصرف شهرستان ها و استان های همجوار صادر می شود.

وی افزود: پیش‌بینی می شود بر اساس تاریخ جوجه ریزی، به تدریج از ۱۵ مهر تا نیمه اول آبان حدود یکهزار و ۳۰۰ تن مرغ گرم با قیمت مصوب وارد بازار شود.

وی همچنین در مورد واحدهای تخم‌گذار شهرستان خرم آباد نیز گفت: شهریور امسال ۲ واحد فعال شهرستان روزانه پنج تن تخم مرغ تولیدی خود را به بازار داخلی عرضه کردند و در مجموع یک ماهه گذشته منتهی به مهر جاری، بیش از ۱۵۰ تن از این محصول در بازار توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد اظهار داشت: هفت واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۲۵۵ هزار قطعه در این شهرستان دارای مجوز هستند که پنج واحد آن با ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه و توان تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن فعال است.

بیرانوند ادامه داد: واحدهای در حال استراحت و راکد تا پایان سال جاری با حمایت بانک ها وارد چرخه تولید خواهند شد.

مصرف سالانه گوشت مرغ در لرستان ۵۰ هزار تن و تولید نیز بیش از ۷۰ هزار تن است، همچنین سالانه کمتر از ۱۰ هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود در حالیکه مصرف آن ۱۸ هزار تن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات