هوآوی در حال مذاکره با برندهای دیگر برای استفاده از HMS و HarmonyOS


هوآوی در حال مذاکره با برندهای دیگر برای استفاده از HMS و HarmonyOS

رسانه کلیک – شرکت هوآوی در حال مذاکره با تولیدکننده‌های تلفن همراه است تا از سرویس اختصاصی هوآوی HMS و سیستم عامل HarmonyOS استفاده کنند و با این کار ضربه بزرگی به اندروید گوگل بزند. شرکت هوآوی که در دومین فصل سال جاری به عنوان برند برتر تلفن‌های هوشمند شناخته شده بود، اکنون در حال […] نوشته هوآوی در حال مذاکره با برندهای دیگر برای استفاده از HMS...

رسانه کلیک – شرکت هوآوی در حال مذاکره با تولیدکننده‌های تلفن همراه است تا از سرویس اختصاصی هوآوی HMS و سیستم عامل HarmonyOS استفاده کنند و با این کار ضربه بزرگی به اندروید گوگل بزند.

شرکت هوآوی که در دومین فصل سال جاری به عنوان برند برتر تلفن‌های هوشمند شناخته شده بود، اکنون در حال تلاش برای سرپا نگهداشتن کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود است. این شرکت در حال مبارزه با تحریم‌های دولت آمریکا است و برای این کار چند ترفند دارد.

یکی از مدیران این شرکت اعلام کرده است که هوآوی در حال حاضر روی توسعه اکوسیستم HMS (سرویس‌های موبایلی هوآوی) تمرکز کرده است. بعد از اینکه در سال گذشته این شرکت از استفاده از سرویس‌های موبایلی گوگل تحریم شد، سرویس‌های موبایلی اختصاصی خود با نام HMS را توسعه داد و آن را جایگزین گوگل در گوشی های هوشمند خود کرد.

وی همچنین اضافه کرده است که این شرکت به سرمایه گذاری در زمینه اتصال، محاسبات با کارایی بالا، فناوری ابری و هوش مصنوعی ادامه خواهد داد. این شرکت به پشتیبانی از شرکای زنجیره تأمین که هنوز با هواوی کار می کنند به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

طبق گزارش های اخیر، تیید شده است که هوآوی تراشه های کافی برای تجهیزات مخابراتی ، سرور و تجارت ابری را دارد. با این حال، گوا پینگ گفت که این شرکت هنوز به دنبال راه حل هایی برای چیپست های گوشی های هوشمند است که هر ساله صدها میلیون مورد نیاز این شرکت است. وی افزود: این شرکت مایل است از شرکت های مستقر در ایالات متحدهکه از دولت آمریکا مجوز تهیه می کنند، تراشه خریداری کند.

این مدیر هوآوی در حال مذاکره با فروشندگان چینی برای گسترش استفاده از HarmonyOS است. اگر این شرکت غول چینی موفق شود سازندگان گوشی های هوشمند را متقاعد کند که از HarmonyOS حتی برای بازار چین استفاده کنند، می‌تواند ضربه بزرگی به اندروید گوگل بزند.

اخیرا شرکت AMD و اینتل تایید کرده‌اند که ایالات متحده مجوز ادامه تجارت با هوآوی را به آن‌ها داده است؛ اما هنوز دامنه آن مشخص نیست. به غیر از آن‌ها، مدیاتک و SMIC نیز برای عرضه چیپست‌های موزد نیاز هوآوی درخواست مجوز داده‌اند.

در حال حاضر، کلیه تامین‌کنندگان عمده هواوی از جمله TSMC، سامسونگ الکترونیک، SK Hynix، کیوکسیا، شارپ، میکرون و سونی برای رعایت مقررات جدید ایالات متحده امریکا تجارت با هواوی را متوقف کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران