بیش از 85 درصد از بارندگی سالانه خلخال محقق شد


بیش از 85 درصد از بارندگی سالانه خلخال محقق شد

اردبیل_ ا یرنا _ رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 85 درصد از بارندگی سالانه این شهرستان محقق شده است.

فرامرز فرض‌الله‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حالی که میانگین بارندگی‌های سالانه این شهرستان ۳۶۶ میلیمتر است در نیمه اول سال جاری ۳۰۹.۸ میلیمتر برف و باران در این منطقه باریده که این میزان علاوه بر تحقق بیش از ۸۵ درصدی بارش‌های سالانه نسبت به میانگین بارندگی نیمه اول خلخال در بلند مدت ۳۲ ساله نیز که ۱۶۱ میلیمتر است، افزایش قابل توجهی دارد.

وی اظهارداشت: نیمه نخست سال گذشته مجموع بارندگی‌های خلخال ۱۳۳.۴ میلیمتر در این شهر به ثبت رسیده و مجموع بارندگی‌های شش ماه اول امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۲.۳ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تابستان امسال پربارش‌ترین تابستان در ۱۰ سال گذشته بوده است، گفت: شهریورماه امسال ۳۵.۹ میلیمتر باران در این شهر باریده که در مقایسه با میزان بارش‌های باران ۵.۲ میلیمتری آخرین ماه تابستان سال گذشته هفت برابر افزایش نشان می‌دهد.

او تشریح کرد: بارندگی‌های نیمه نخست امسال که در نوع خود در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است موجب فراوانی آب در مناطق مختلف این شهرستان ،پرآبی رودخانه‌ها ،چشمه‌ها و منابع آبهای سطحی و همچنین سفره‌های آب زیرزمینی منطقه شده است.

رییس اداره هواشناسی خلخال از افزایش دمای هوای امروز این شهر خبر داد و گفت: حداقل دمای هوای امروز خلخال به ۱۴ درجه رسید که در مقایسه با حداقل دمای روز گذشته این شهر هفت درجه گرم‌تر شده است.

خلخال در جنوب اردبیلق رار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟